ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הבשר הכשר בעידן הקורונה

משבר השחיטה באירופה: צוותים שלמים נדבקו; המחירים מזנקים

נראה כי משבר הקורונה לא פוסח על אף תחום בחיי השגרה ברחבי העולם. השחיטה הכשרה באירופה סופגת מכה אדירה - לאחר שצוותי שחיטה ובדיקה רבים נדבקו בנגיף. גם עובדי המפעלים הלא יהודיים נדבקו ובכך למעשה הביאו להפסקת פעילות המפעלים • מחירי הבשר - בהתאם 

משבר השחיטה באירופה: צוותים שלמים נדבקו; המחירים מזנקים
שוחטים ובודקים באירופה צילום: באדיבות המצלם

על רקע עלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי אירופה, אחד הענפים שנפגעו מאוד מהמשבר הם השוחטים החרדים באירופה. הם מספרים כי חוסר יכולת לארגן צוות שיצא מחוץ לבריטניה לשחיטה, הביא לעליית מחירי הבשר, מאחר וכולם שוחטים באנגליה - והמחיר בהתאם.

אחד מהשוחטים בלונדון, שנמצא אורח קבע באחת ממדינות אירופה לצורך עבודתו, מספר ל"בחדרי חרדים", כי מחג הפסח האחרון לא הייתה שחיטה, מאחר והרבה עובדים נדבקו בנגיף. השוחט ביקש להישאר בעילום שם כדי לא לגרום נזק למשחטה בה הוא עובד, אך הוא מספר כי "המצב לא טוב".

רק אתמול פורסם כי מאות עובדי משחטה (לא יהודית) בוויילס נדבקו בנגיף הקורונה, והמשחטה נסגרה. גם בשחיטות רבות ברחבי אירופה מתמודדים עם הדבקה המונית של צוותי השחיטה. 

בגרמניה למשל, מאות עובדי משחטה נדבקו בקורונה בשבוע שעבר. מעל 600 אנשים נמצאו נגועים בנגיף הקורונה במשחטה בצפון-מערב המדינה שנמצאת במפעל לעיבוד הבשר Rheda-Wiedenbrück, שבמחוז גוטרסלו ליד בילפילד, ומנוהל על ידי 'טונאייס', שהיא החברה המובילה לעיבוד בשר בגרמניה.

קצת יותר מאלף עובדים נבדקו, מתוכם כ-650 עובדים נמצאו עם הנגיף. בסביבות 7,000 אנשים באזור הוכנסו לבידוד בגלל חשיפה אפשרית לנגיף.

תוצאות הבדיקות גרמו לרשויות המקומיות לסגור את המפעל ולסגור את כל בתי הספר והמעונות האזוריים עד חופשת הקיץ ב -29 ביוני.

דובר חברת 'טונאייס' אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו יכולים רק להתנצל." הדובר אמר כי העסק פעל "באינטנסיביות" כדי "להרחיק את הנגיף מחוץ לחברה".

החברה האשימה את עובדיה, ברובם מרומניה ובולגריה, בכך שהם נסעו הביתה במהלך סוף השבוע האחרון והביאו איתם את הנגיף לגרמניה.

שחיטה כשרה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד