י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לבל יהיו מן הצועקים לשעבר

רגע לפני הסרת מעמדם: הנהלת 'ועד הישיבות' הגיעה להסדר

פרסום ראשון: לאחר שמאות בחורים נמצאים לפני הורדת מעמדם כבן ישיבה, הנהלת 'ועד הישיבות' הגיעה להסדר התייצבות מיוחד לתלמידים ואברכים שמועד התייצבותם עבר, אך נמנעה מהם ההתייצבות עקב הגבלות הקורונה בתקופה האחרונה. ועד הישיבות בקריאה לראשי הישיבות להורות לתלמידים לפעול כנדרש

רגע לפני הסרת מעמדם: הנהלת 'ועד הישיבות' הגיעה להסדר
חרדי בלשכת גיוס צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות הקורונה, שבה לא היה באפשרותם של תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים להתייצב על מנת להסדיר את מעמדם כבני ישיבה שתורתם אומנתם, נדרשים עתה התלמידים שמועד התייצבותם עבר, להגיש טופס בקשת דחייה בהקדם על מנת לשמר את מעמדם.

ברם, עקב הוראות משרד הבריאות המגבילות עדיין את פתיחת היכלות הישיבות כבימים ימימה, הגיעה הנהלת ועד הישיבות להסדר מיוחד בכל הנוגע לאופן ומועד ההתייצבות, תוך גילוי הבנה למצב.

בוועד הישיבות פרסמו את ההנחיות בעת הזו כדלהלן; אברכי הכוללים שעברה שנה מאז התייצבותם האחרונה, נדרשים להתייצב בהקדם במדור בני ישיבות – תל השומר בצירוף טופס דיחוי והצהרה חתומים ע"י ראש הכולל ועו"ד, כנדרש בנוהל הרגיל.

תלמידי הישיבות הלומדים במסגרת ה'קפסולות' דבר המונע את יציאתם מתחום הישיבה, תישלח רשימת התלמידים הנכללים ב'קפסולה' למשרדי ועד הישיבות בהתאמה לרשימה שהוגשה לצורך קבלת האישור ממשרד הבריאות, שינפיק עבורם את טפסי הדיחוי. עם הנפקתם תקבל הישיבה הודעה על כך, והטפסים יישלחו ממשרדי ועד הישיבה לישיבה, באופן המקובל עם כל מוסד. הטפסים ימולאו ויחתמו ע"י התלמיד, ולזה תצורף חתימת ראש הישיבה בנוכחות עו"ד ובחתימתו, וכן התלמיד ימלא טופס הצהרה רגיל בנוכחות עו"ד ובחתימתו. עם השלמת החתמת הטפסים הנהלת הישיבה תעמוד בקשר עם משרד ועד הישיבות על מנת שנציג ועד הישיבות יעביר את המסמכים הנדרשים למדור בני ישיבות ללא צורך התייצבות התלמיד למשך שנה.

תלמידים שבעקבות המצב ישיבתם אינה פעילה כלל, או שהישיבה פעילה חלקית במסגרת 'קפסולה' והם אינם נכללים בה, ההנחיות הינן כדלהלן: תלמידים הלומדים במסגרות פתוחות דוגמת כולל, כאשר הלימודים מתקיימים במשך היום ולאחר מכן שבים לביתם, יתייצבו במדור בני ישיבות בצירוף דיחוי והצהרה חתומים. תלמידים שישיבתם אינה פעילה כלל ולע"ע אינם לומדים במסגרת לימודים מוסדרת, יתייצבו במדור לצורך החתמתם על טופס מיוחד המיועד להם, והתייצבותם תדחה ל – שישה חדשים.

תלמידים שמסיבות שונות אין באפשרותם להתייצב, מבידוד, וכיו"ב יעמדו בקשר עם משרדי ועד הישיבות.

ועד הישיבות לשכת גיוס מעמד בן ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד