י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כשאיפת זקני החתן והכלה

בחתונת בריסק - מעלה אדומים: החתן סיים את כל הש"ס

כמנהג בית בריסק, נשא החתן הרב חיים סולובייצ'יק בחתונתו דרשה והפליא בהסברים מתורתם של זקניו הגדולים. בשיאו של האירוע הוא סיים את הש"ס. 'בחדרי חרדים' על החתונה בבית בריסק, עם בתו של גאב"ד מעלה אדומים, הגר"א דויטש

בחתונת בריסק - מעלה אדומים: החתן סיים את כל הש"ס
שמחת בית בריסק - מעלה אדומים צילום: באדיבות המצלם

בצלם של ימי הקורונה, נערכה חתונה שבימים כתיקונם היו המונים מגיעים אליה. השמחה הגדולה היא לרגל נשואי בית בריסק עם משפחת גאב"ד מעלה אדומים, הגאון רבי אברהם דויטש, מגזע מרנן ה'חתם סופר' ו'הכתב סופר', שהשיא את בתו הגדולה עם החתן הרב חיים הלוי סולובייצ'יק, נין ונכד למרן הגרי"ז הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ולמעלה בקודש מרן הגר"ח סולובייצ'יק זצ"ל.

בחתונה השתתפו חכמי ורבני ישיבת בריסק ומשפחת סולובייצ'יק, לצד תלמידו ושומעי לקחו של גאב"ד מעלה אדומים.

בשמחת החתונה נטלו חלק רבני ונציגי הקהילות השונות במעלה אדומים המכירים טובה לגאב"ד מעלה אדומים על המהפכה שחולל בשנים האחרונות בחיזוק קול התורה והקמת מוסדות חינוך ובתי דין.

במהלך השמחה, נשא החתן דרשה כמנהג בית בריסק והפליא בהסברה מתורתם של זקניו הגדולים. בשיא השמחה התקיים סיום הש"ס שסיים החתן והתחברו השמחות שמחת החתונה והשמחה לגומרה של תורה לשמחה אחת שלמה כשאיפת ליבם של זקני החתן והכלה.

לרגל השמחה הגדולה, הוציאו לאור עולם חכמי ורבני מכון 'כתב סופר', חיבור גדול של 1,000 עמודים על מסכתות נדה וראש השנה, הכולל בתוכו שיעורים ופסקים מבעל השמחה גאב"ד מעלה אדומים וחידושי תורה פרי עמלים של רבני ותלמידי ישיבת מעלה אדומים בקרית ספר.

בחיבור נתייחד במקום של כבוד קובץ ייחודי במינו הכולל פסקי הלכות הנוגעים לתקופת הקורונה ובו חוות דעת של פרופסורים ורופאים בכירים מהארץ והעולם והעולה הלכה למעשה מן הדברים.

במהלך החתונה, נשמרו כל הכללים בשמירה על בריאות המשתתפים בשמחה גדולה שמחה של חיבור של בית של תורה עם בית של תורה והלכה שהתחברו לשמחת לב כל המשפחות.

מעלה אדומים ישיבת בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד