י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
איך הם לא רואים?

יושב ראש האופוזיציה לפיד תוקף: הבושה מתה ואנחנו בלוויה שלה

בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד' בחר יו"ר האופוזיציה לתקוף את התנהלות הממשלה בעידן הנוכחי בעיצומו של משבר הקורונה • לדבריו: "נתניהו נכשל לגמרי בניהול המשבר הכלכלי של הקורונה.  גנץ ואשכנזי לא נמצאים בשום עמדה שמשפיעה על הטיפול"

יושב ראש האופוזיציה לפיד תוקף: הבושה מתה ואנחנו בלוויה שלה
יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאור נתוני התחלואה שרק עולים ומתגברים מיום ליום, וההשלכות הישירות על המשק הישראלי, וכשבקואליציה יושבים ומנסים את החיבור הפוליטי הכפוי בין כחול-לבן לליכוד. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מוצא את הזמן לנגח את הממשלה שלדבריו מזניחה את הדברים החשובים באמת.

בפתח ישיבת סיעת יש-עתיד אמר היו"ר יאיר לפיד כי הבושה מתה, ואנחנו בלוויה שלה, במסע לוויה ארוך. שיירה של מכוניות. 36 שרים. 16 סגני שרים. שני אאודי אי-שמונה בהתחלה, שני אאודי אי-שמונה בסוף. אין להם בושה.

כאן עבר לפיד לתקוף את הקואליציה, "אתה מסתכל על הממשלה המנותקת הזו, ושואל את עצמך, "איך הם לא רואים?" איך הם לא רואים מה זה עושה לאזרחי ישראל? מיליון מובטלים. העצמאים קורסים. והם אפילו לא מתביישים. אין להם רק מעון חליפי, יש להם גם מצפון חליפי. אטום לגמרי. מנותק ממה שקורה במדינה".

אתמול, מספר לפיד, העלינו לוועדת שרים לחקיקה הצעת חוק – דמי אבטלה לעצמאים.  הדבר הכי מתבקש, הכי דחוף, הכי חיוני לכל העצמאים בישראל. הם העיפו אותה מהשולחן בלי למצמץ. הפרו את כל ההבטחות לעצמאים ולעסקים הקטנים.

בנוסף לכל זה אתמול גם התברר שלא יאריכו את שנת הלימודים ולא ברור מאיפה יגיע המימון לקייטנות הקיץ. אלה בעיות אמיתיות של אנשים אמיתיים. של עצמאים, של הורים צעירים.

רק מה קורה בפועל, תוקף יו"ר האופוזיציה: באותו יום – אתמול – הממשלה הייתה מאוד עסוקה. נתניהו ביקש חצי מיליון שקל החזר מס, וגנץ ביקש מוועדת הכספים העלאה במשכורת וצוות עובדים לבית שלו על חשבון המדינה. העיקר שהם מכרו לנו שזו ממשלת חירום בגלל הקורונה. הייתי אומר שזו בושה וחרפה, אבל אין להם בושה ולא מפריעה להם החרפה.

הסיכום הוא ברור, לדבריו, נתניהו נכשל לגמרי בניהול המשבר הכלכלי של הקורונה. אחוזי האבטלה בישראל הם מהגבוהים בעולם. גנץ פשוט לא קשור לעניין. הוא ואשכנזי לא נמצאים בשום עמדה שמשפיעה על הטיפול במשבר הקרונה. אנחנו לעומתם נמשיך להיאבק פה בכנסת על מה שחשוב: על דמי אבטלה לעצמאים, על סיוע למובטלים, על הפיצוי לאנשים שכל החיים שלהם שילמו מיסים גבוהים וביטוח לאומי.
מעמד הביניים הישראלי שכל חייו עבד כמו חמור, ובשעתו הקשה ביותר ממשלה חסרת בושה הפקירה אותו. אמר לפיד.

קורונה יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד