י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא בוחר לנסוע במכונית"

מפתיע: גיא פלג תומך בבקשת ראש הממשלה נתניהו

רה"מ נתניהו הגיש בקשה להסדרי מס רטרואקטיביים הנוגעים לרכב שקיבל מטעם המדינה. הבקשה נוגעת ללמעלה 440 מל"ש • בתקשורת תקפו את הבקשות וההחלטות שניסה להעביר נתניהו במהלך הקורונה, אך הבקשה הזאת זכתה לתמיכה מכיוון לא צפוי

מפתיע: גיא פלג תומך בבקשת ראש הממשלה נתניהו
נתניהו / גיא פלג צילום: צלמי פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש בקשה להסדרי מס רטרואקטיביים עבור מיסוי הרכבים. בקשתו של נתניהו היא להשוות את הרכב שלו לרכב שר ממוצע ולא לפי הרכב היקר ביותר כפי שמחושב המס שלו כיום. ההבדל הוא כ-3,000 שקלים בחודש ועם ההחזרים הרטרואקטיביים זה מגיע ללמעלה מ-440,000 ש"ח.

שדרן הרדיו מ-103FM, גולן יוכפז התייחס לכך הבוקר (שני) ואמר כי "תוך כדי בהלת הקורונה בחורף האחרון, מקבלי ההחלטות בראשם נתניהו וגנץ ניסו להכניס בחסות המגיפה שורה של סעיפים שמטיבים איתם, סעיפים שמשמעותם מיליונים ופגיעה בזכויות הפרט, וככה הכניסו להסכמות הקואליציוניות את האאודי המשוריינת, את שיירות ראש הממשלה החליפי, הסדרי המס הרטרואקטיביים, המעון החליפי, שיפוץ הבית הפרטי, מעקבי השב"כ וחוקי הקורונה".

לדבריו, "חלק מהתקנות וההחלטות היו בשעתן חשובות, אפילו קריטיות לטיפול בקורונה, אבל רבות אחרות הוכנסו בתוך כאוס הטיפול במגיפה. עכשיו הן נחשפו במלוא היקפן הכלכלי המנותק במציאות של מאות אלפי מובטלים. הפוליטיקאים בטח אמרו אז לעצמם 'זה הזמן לדחוף כמה שיותר סעיפים מטיבים', אולי הציבור לא ישים לב, ואם כן, תמיד תהיה לנו הקורונה והצורך באחדות שישתיקו את כל מי שיעז למתוח ביקורת. החשבון שנשלם כולנו יוגש היום לוועדת הכספים".

לאחר שסיים את דבריו הגיעה תמיכה בלתי צפויה בנתניהו, מצד הפרשן המשפטי גיא פלג שאמר: "תראה, לפחות לגבי סעיף אחד שבו מדובר, הסעיף הזה שראש הממשלה מבקש החזר רטרואקטיבי על המיסוי העודף בעניין הרכב בו הוא נוסע, אני חושב שיש ממש בטענותיו", אמר פלג.

"אני חושב שאי אפשר לדרוש מראש הממשלה שיגלם בשכר שלו, כפי שאני ואתה מגלמים בשכר שלנו את זקיפת הרכב, כי בה בשעה שאתה ואני בוחרים את הרכב בו אנו נוסעים אם זה רכב משפחתי או רכב פרטי קטן, הרי שראש הממשלה לא בוחר לנסוע במכונית שבה הוא נוסע וברור שמדובר ברכב יקר מאוד, ולגלגל את הסכום הזה על חשבון המיסוי הפרטי שלו, אני חושב שלפחות בנקודה הזאת ראש הממשלה צודק", הוסיף הכתב. "צריך גם לקחת בחשבון את הציוץ של חיים לוינסון שקראתי אתמול, שחלק מהדברים שביקשו למסות בעניינו של ראש הממשלה הם דברים שלא מיסו בעניינם ראשי ממשלה קודמים. וגם בעניין הזה יש איזשהי טענה שצריכים לפחות לברר ולבדוק בעניינו של ראש הממשלה".

גיא פלג נתניהו החזר מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד