י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הצמיד את הסכין לחזה

מזעזע: קיצונים איימו על חייו של הרב פייבלזון ורעייתו

הלם בקרב תלמידיו של בעל המחשבה, הגאון רבי אליהו פייבלזון, ראש ישיבת 'פתחי עולם', מיסודו של הגאון רבי משה שפירא זצ"ל, לאחר שהותקף ואויים בנשק קר

מזעזע: קיצונים איימו על חייו של הרב פייבלזון ורעייתו
הגאון רבי אליהו פייבלזון צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון ראש ישיבת 'פתחי עולם' ומגדולי בעלי המחשבה שהתפרסם באחרונה בשיחותיו והוועדים שמוסר לקבוצות בעולם התורה בשיטה מיוחדת הותקף אמש (שני) באישון לילה ליד ביתו בשכונת רמת שלמה בירושלים כשהוא נמצא יחד עם רעייתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שני אברכים שזהותם אינם ברורה, איימו על הרב פייבלזון שיפסיק למסור שיעורים ואף נופפו עם סכין מול פניו. הרב פייבלזון היה המום ומפוחד ואף הרגיש במצב סכנה - הגיש תלונה במשטרה שגבתה עדות מהרב פייבלזון והחלה לאסוף מצלמות אבטחה באזור.

מתיאורים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי התוקפים דפקו על דלת ביתו של ראש הישיבה בשעת לילה מאוחרת. הילדים שפתחו את הדלת, השיבו לתוקפים כי האב אינו בבית. הקיצונים סיפרו לילדים כי באו להתייעץ עם הרב בעניין מסוים. הילדים הציעו להם בנימוס להשאיר מכתב לרב, אך אלו התעקשו ואמרו כי הם מעוניינים להמתין לו.

לאחר שהייה ממושכת, אמרו להם הילדים שראש הישיבה נמצא בבני ברק ויגיע בשעה מאוחרת, תוך שהם מוסרים לתוקפים את מספר הטלפון שלו לצורך קביעת זמן לייעוץ. השניים ביקשו דף ועט, רשמו את המספר, אך נמנעו מלהתקשר מהמכשיר הפרטי שלהם. הם ירדו לבית הכנסת חזון איש הסמוך, ביקשו טלפון מאחד האברכים ומשם התקשרו אליו כדי לשאול מתי הרב יגיע לביתו.

השניים המתינו במשך שעות עד שראש הישיבה והרבנית הגיעו במונית מחתונת שכנם, הגאון רבי יוסף שרייבר, ראש ישיבת מהרי"ל, שחיתן את בנו באותו ערב. כאשר הגיעה המונית, ירדו ממנה ראש הישיבה והרבנית לרחוב, ואז החלה הדרמה: אחד התוקפים ניגש לעברם וכשהגיע סמוך אליהם, שלף סכין מבגדיו, הצמיד אותה לחזהו של הרב פייבלזון ואיים עליו כי אם ימשיך במסירת שיעוריו - יבוא המשך חמור.

בזמן זה ניגש התוקף השני אל נהג המונית, נתן בידיו סכום כסף, כשהוא מבקש ממנו שיישאר עד "שנסיים לדבר עם הרב" ובכך למעשה ניסה לסדר לעצמו רכב מילוט. הרבנית שראתה את הדברים, פנתה מיד אל נהג המונית בבקשה שיזמין משטרה, המאיים שמע את זה ופנה אליה כשהוא מנופף בסכינו ואומר: אנחנו נטפל גם בך. לאחר זאת נשאו השניים את רגליהם ונמלטו.

הרקע לתקיפה, לדברי המעורים בדבר ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', היה ויכוח שניצת בנוגע לדרך הלימוד והפך למסע השמצות אישיות, דה-לגיטימציה, הטרדות משפחתיות, הוצאת שם רע בקווי טלפון שונים, קריאות גנאי ברחוב, גרפיטי  והיום כאמור - איום ברצח בסכין שלופה, בתוככי השכונה החרדית.

לדברי אחד התלמידים, "חבורה של אברכים משולי המחנה, קיצונים שבקיצונים שמו להם למטרה לרדוף את הרב פייבלזון, ששיחותיו לא נראו בעיניהם מתאימות ל'השקפה הטהורה' שנחלו מרבותיהם'. לאחר שמאמציהם להשיג תמיכה מתלמידי חכמים מוכרים לא צלחה, הסלימו העסקנים את דרכי הפעולה ועברו לאיומים והשמצות אישיות".

בתקופה האחרונה (לפני הקורונה) היו התפרצויות לשיעור שמסר הרב פייבלזון בנווה יעקב והקיצונים אף הגיעו לפוצץ את השיעור. בנוסף היו איומים על אביו, הגאון הישיש רבי שמואל אביגדור פייבלזון, ראש ישיבת 'נחלת נפתלי' בצפת.

כזכור, כבר בתחילת מסע ההשמצות יצאו תלמידי חכמים חשובים חוצץ להגנת הרב פייבלזון. הגר"ז שוורצמן, תלמידו של הגאון רבי משה שפירא זצ"ל, כתב מכתב תמיכה ברב פייבלזון. בנוסף, ראש ישיבת תורת זאב, הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, התבטא בחריפות רבה על אלו שבמקום לזהות נכונה את הגורמים לירידה ברוחניות של בחורי הישיבות, עוסקים במאבקים פנימיים והשמצות על תלמידי חכמים מחנכים ויראי שמים מפורסמים.

הרב אליהו מאיר פייבלזון רמת שלמה רבי משה שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד