ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תיאסר נסיעה ברכבת

מחשש להתפרצות: בצה"ל חוזרים לקפסולות

לאור נתוני התחלואה, בצה"ל מעלים את המוכנות ומעדכנים את ההנחיות בנושא נגיף הקורונה. בנוסף, בצה"ל מחדדים את ההנחיות לחיילים השוהים בבסיסים. תיאסר הנסיעה ברכבת

מחשש להתפרצות: בצה"ל חוזרים לקפסולות
חייל צה"ל צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעקבות העלייה בתחלואה - בצה"ל החליטו להעלות את המוכנות מחשש להתפרצות בקרב לוחמי צה"ל, מחשש לפגיעה בכשירות החיילים.

בין ההנחיות המרכזיות שניתנו, הורדת כמות החיילים כך שיהיו עשרה בכל פסולה. כינוסים במקום סגור יתקיימו עד 50 איש ובמקום פתוח עד 100 איש בלבד.

בנוסף, לחיילים שיחזרו מחופשה בבסיסים הסגורים, הודיעו כי יתכן ויצטרכו לשהות עד חודש ימים בבסיס ובשלב זה, בכל מקרה של חייל שיחזור מחופשה, הוא ישהה 5 ימים בקפסולה ורק אז יחזור ליחידתו האורגנית.

כחלק מהנחיות החדשות, ביחידות הפתוחות - כל מפקד יקבע את השיטה , בהתאם לאופי היחידה במטרה לצמצם מפגשים בין המשמרות. כאשר ביחידות הסגורות, החיילים יחזרו מחופשה לקפסולה פלוגתית לחמישה ימים ולאחר מכן יחברו למסגרת הגדודית.

בנוגע ליציאת החיילים לחופשה, נכון לעכשיו לא חל שינוי ביציאות חיילים לביתם, לצד זאת עם החזרה הבאה לבסיסים, הם יידרשו להיערך לשהייה ממושכת של כחודש ימים. יציאת החיילים תתאפשר תחת הרעיון "אחראים גם בבית" – צה"ל מאפשר לחיילים לבלות במקומות פתוחים, תוך שמירה על כללי הריחוק החברתי. אך מציינים כי יש להמעיט את השהייה במקומות ציבוריים סגורים ולהימנע לחלוטין ממקומות סגורים המוניים.

בנוסף, לפני היציאה לחופשה, יעברו החיילים תדרוך על ידי המפקדים הכולל את ההנחיות המפורטות. בחזרה מהחופשה, יתושאלו החיילים לגבי תסמינים והימצאות בקרבת חולי קורונה. אם יימצא בביתו של חייל חולה קורונה מאומת, החייל ידווח על כך למפקדיו ויכנס לבידוד.

ככלל תיאסר כניסת אזרחים למחנות צה"ל, למעט אישור מפקד יחידה בדרגת סא"ל ומעלה, וזאת לאחר ביצוע תשאול.

אימוני חיילי סדיר יתקיימו ללא שינוי. גם אימוני המילואים יימשכו כמתוכנן, ויתקיימו בקפסולות פלוגתיות, תוך הקפדה על הנהלים וביצוע תשאול בימי הגיוס. החרגות בנושא יינתנו באישור מפקד זרוע היבשה בלבד. בנוסף בשלב זה לא יתאפשר לחיילים לנסוע ברכבת.

עד כה חלו בצה"ל 302 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 233 החלימו או השתחררו משירות. נכון ליום ד', ישנם 69 חולים בצה״ל.  3,170 משרתים נמצאים בבידוד – בחובה, בקבע ועובדי צה״ל.

 

צה"ל קורונה קפסולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד