י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בקואליציה ובאופוזיציה מברכים

הרמטכ"ל ממליץ לשר גנץ: להיפטר מגלי צה"ל

נחשפה שיחה בין הרמטכ"ל לשר הביטחון. על פי הדיווח הערב, הרמטכ"ל ממליץ לשר גנץ להיפטר מתחנת גל"צ. או לסגור אותו או להעביר אותה לאחריות אזרחית שלא תחת הצבא. דובר צה"ל מסרב להתייחס, אולם בפוליטיקה מברכים על הכיוון החיובי

הרמטכ"ל ממליץ לשר גנץ: להיפטר מגלי צה"ל
גנץ וכוכבי בביקור בפיקוד צפון צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי פנה לשר הביטחון בני גנץ במהלך שיחה ביניהם ואמר לו כי תחנת הרדיו גלי צה"ל יכולה להיסגר או להיות מאוזרחת רק שלא תהיה תחת סמכותו. כך פרסם עופר חדד במהדורת החדשות של 'ערוץ 12'. 

על פי הדיווח, הרמטכ"ל אומר במספר פורומים שהוא מוצא את עצמו עסוק יותר מדי פעמים בדיברור נושאים הנוגעים לתחנה, ומבקש מגנץ למצוא דרך לשים לזה סוף.

בעמדה זו כוכבי לא מחזיק לבדו. גם ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז, כבר השמיע בכמה הזדמנויות עמדה זהה בפורומים סגורים ופתוחים, ועכשיו מגיעה הדרישה ישירות מלשכת הרמטכ"ל כוכבי. עוד לא ברור מה יעשה גנץ עם הבקשה הזו אבל אין ספק שזו דרישה שהוא יצטרך לגבש עמדה ביחס אליה.

ח"כ שלמה קרעי  מ'הליכוד' מיהר להגיב על הפרסום וכתב בדף הפייסבוק שלו: "אני מברך את הרמטכ"ל על מסקנתו המתבקשת. אין מקום במדינה דמוקרטית לתחנה צבאית וגם אם היתה לכך הצדקה בעבר, הרי שגלי צה"ל היא כבר מזמן תחנה רגילה לחלוטין ויש להפריטה. אני מצפה שיתמכו בהצעת החוק שלי שקובעת זאת באופן מסודר ומוציאה את גל"צ לשוק הפרטי כתחנה ארצית פרטית ראשונה בישראל".
הוא הוסיף כי "‏כולנו מבינים שכל הדיבורים מהשמאל על סגירת גלצ באה רק בגלל השינוי הקטן שנראה שם בעת האחרונה לכיוון צד ימין או לפחות לאיזה אמצע-סביר ונורמלי. אנחנו לא מטומטמים. ובכל זאת, גלצ צריכה להיות מופרטת. שוק חופשי. מלא דעות".
בהצעת החוק שהגיש קרעי נכתב: "מוצע להפריט את תחנת הרדיו גלי צה"ל בהליך מכרזי שתבצע מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. לפי המוצע, המועצה תעניק לזוכה במכרז רישיון להפעלת תחנת רדיו שתשדר בכיסוי ארצי. עוד מוצע לקבוע כי התדרים המופעלים כיום על ידי גלי צה"ל וגלגלצ יישמרו לטובת הזוכה במכרז, אך שמה של תחנת הרדיו ישתנה בתוך שנתיים מתחילת הפעלתה של גלי צה"ל כתחנת רדיו עצמאית בבעלות פרטית. לפי המוצע, בעל הרישיון שיפעיל את שידורי הרדיו הארציים יהיה רשאי לשדר פרסומות, הודעות חסות ותשדירי שירות, כלומר לתחנה החדשה לא יוקצה מימון ציבורי ולא יתקיים קשר בינה ובין צה"ל. על כן, חיילים יפסיקו לשרת בתחנת הרדיו בתוך שנתיים מיום תחילתו של החוק המוצע. כפועל יוצא מההסדר המוצע, גלי צה"ל תהיה תחנת הרדיו הפרטית הראשונה בישראל שתפעל בכיסוי ארצי".
גם ח"כ מתן כהנא ממפלגת 'ימינה' הגיב על הפרסום ואמר כי הוא "מברך את הרמטכ"ל כוכבי על הפניה האמיצה. בדמוקרטיה מתוקנת אין מקום לתחנת רדיו צבאי. את החוק שהגשתי להפרטת גל"צ יש להעביר בהקדם ולאפשר לציבור לקבוע את אופי התחנה ועיתונאיה".
מדובר צה"ל נמסר, "לא נתייחס לנאמר בשיחות סגורות בין שר הביטחון לרמטכ"ל".
גלי צה"ל אביב כוכבי בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד