י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השלום החסידי קנאי ממשיך

ניחום אבלים היסטורי: על מה שוחחו האדמו"רים מ'תולדות' עם הרבי מבעלזא

האם אנחנו בדרך לפיוס היסטורי בין חצר בעלזא עם חצרות הקנאים במא"ש: הרבי מבעלזא הגיע לניחום אבלים אצל האחים האדמו"רים מתולדות אברהם יצחק ותולדות אהרן היושבים שבעה, על אחיהם הרה"צ מ'דברי אמונה' שנפטר מקורונה. 'בחדרי חרדים' עם תמלול השיחה ותיעוד

ניחום אבלים היסטורי: על מה שוחחו האדמו"רים מ'תולדות' עם הרבי מבעלזא
הרבי מבעלזא הערב בניחום אבלים צילום: פורום בעלזא פנימי

היסטוריה חסידית: האדמו"ר מבעלזא הגיע הערב (שני) לניחום אבלים אצל האחים האדמו"רים מתולדות אברהם יצחק ותולדות אהרן, היושבים שבעה ביחד על אחיהם הרה"צ רבי אהרן קאהן זצ"ל מ'דברי אמונה' מונסי שנפטר מהקורונה.

ל'בחדרי חרדים' הגיע התמליל מדבריהם של האדמו"רים, בתחילה הזכירו האחים שאמם הרבנית ע"ה, הייתה שומרת על הרבי מבעלזא בגלל שהיו שכנים עם הרבנית מבילגורייא ע"ה. הרבי מתולדות אהרן אף הזכיר שזקינם רבי אהרן משומרי אמונים זכר את הרבי המהרי"ד מבעלזא והיה מספר אודותיו רבות ונפרד ממנו לפני עלותו לארה"ק.

בנוסף סיפרו על הקשר בין הרבי המהר"א מבעלזא והמהר"ם מבילגורייא לאביהם האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל.

בשלב זה התעניין הרבי מבעלזא על אחיהם המנוח ועל פעולותיו בארה"ב, הרבי מתולדות אברהם יצחק אמר שמובא מרבי חיים פלאג'י שכל מי שנפטר ממגפה מוחלים לו על כל עוונותיו.

מדובר בחימום היחסים בין חצר חסידות בעלזא לחוגי הקנאים במאה שערים, לאחר שנים של נתק מוחלט, האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק כבר הגיע כמה פעמים לחצר חסידות בעלזא אך הרבי מתולדות אהרן טרם הגיע לחצר החסידות. 

כעת האדמו"ר הגיע לנחם את האחים, היושבים שבעה ביחד בשכונת מאה שערים, לפני 18 שנה ניחם אותם הרבי מבעלזא על פטירת אמם הרבנית ע"ה, אשת האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל, אך מאז לא ביקר שם. 

כאמור מדובר בהיסטוריה חסידית גדולה, שכן בין העדה החרדית לחצר בעלזא וחצר מהרי"י מסאטמר, שעמם עדיין לא נעשה פיוס, כעת נותר לראות האם האדמו"ר מתולדות אהרן יגיע לחצר חסידות בעלזא. יצוין כי הרבי מתולדות אהרן השתתף בהלוויית הרבנית מבילגורייא ע"ה, אמו של האדמו"ר מבעלזא. 

בין הרבי מבעלזא לרבי מתולדות אהרן יש ערוץ ישיר ושליחויות מסתוריות בין הבית בדובר שלום לבית במאה שערים, אך עדיין לא היה ביקור רשמי של הרבי מתולדות אהרן. 

על המחלוקת בין בעלזא לעדה החרדית ניתן לקרוא כאן בכתבה שפורסמה בעבר ב'בחדרי חרדים'.

ניחום האבלים הערב. צילום: פורום בעלזא פנימי 

הרבי מבעלזא הרבי מתולדות אהרן האדמור מתולדות אברהם יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד