י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תוך סכנת נפשות

סדאם חוסיין הורה לשפץ את קבר הנביא • תיעוד נדיר

בלעדי: תמונות נדירות שצולמו היום על ידי שליח מיוחד בשם מוחמד ע. שיצא היום מבגדד וצילם עבור העיתונאי והחוקר יצחק כרמלי, תוך שסיכן נפשו בתוך מבנה קבר יחזקאל הנביא

סדאם חוסיין הורה לשפץ את קבר הנביא • תיעוד נדיר
קבר יחזקאל הנביא צילום: מוחמד.ע

מאז פרסם הארגון היהודי JCHI היושב בלונדון מלפני שבועיים, כי 90% מהאתרים היהודיים בעיראק נהרסו ע"י השלטונות, היה חשש כי כך עלה בגורלו של קבר הנביא יחזקאל בן בוזי, הנמצא בכפר כיפיל שמדרום לבגדד. אלא ששליח מיוחד שיצא היום בשליחותנו מבגדד וצילם תוך שסיכן את נפשו בתוך מבנה הקבר שהפך למסגד שיעי, מראה כי המבנה לא נהרס, אם כי הכתובות העבריות בנות מאות שנים המקשטות את מבנה הקבר המרשים, הולכות ומתקלפות. הקירות גם הם נפגעו מארוזיה, סדקים נפערו בקירות, וחלק גדול מאריחי השיש שהיו במקום נעלמו.

מהתמונות הבלעדיות המפורסמות כאן, ומעדות השליח, עולה כי בית הכנסת שהיה פעיל עד ל-1948 הפך למסגד הכולל מתחם ענק הכולל 200 חנויות ,חנויות שהיו ברובם בבעלות יהודית.

יצוין כי דווקא סאדם חוסיין הורה לשפץ את הקבר ולהחשיבו כאתר יהודי קדוש, כשבנוסף הורה להעביר את דמי השכירות מהחנויות ליהודים יוצאי עירק.

יוצאי עירק מזהירים, כי אם ימשיך הממשל להתעלם (במקרה הטוב) מהאתרים היהודיים, אזי תהיה זאת סתימת הגולל לקהילה היהודית בעירק.

יחזקאל הנביא סדאם חוסיין בגדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד