ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרצח שהסעיר את המדינה

בעקבות 'ראיה חדשה': רומן זדורוב דורש לשחררו

בעקבות ראיה חדשה שלדבריו תוכיח את חפותו, עורך דינו של רומן זדורוב שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה, דורש לשחררו במיידית | הראיה החדשה שאותה צירף פרקליטו של זדורוב היא קטע מהרצאת זום שנתן מנהל המכון לרפואה משפטית, חן קוגל

בעקבות 'ראיה חדשה': רומן זדורוב דורש לשחררו
זדורוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה בזמן שהייתה בת 13 בלבד, הגיש בקשה חוזרת לבית המשפט העליון בדרישה לשחררו באפן מיידי. לטענת זדורוב, יש בידיו ראיה חדשה שתוכיח את חפותו.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט העליון, כותב עורך דינו של זדורוב, כי הוא מבקש לשחררו לאלתר בעקבות מה שהוא מגדיר "ראיה רפואית משפטית חדשה". עו"ד יורם הלוי טוען כי הראיה "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפוותו".

על פי הדיווח ב'ערוץ 12', הראיה החדשה שאותה צירף פרקליטו של זדורוב היא קטע מהרצאת זום שנתן מנהל המכון לרפואה משפטית, חן קוגל.

בשיחה עם 'ערוץ 12, סירב עורך דינו של זדורוב, ירום הלוי, להתייחס לבקשה שהוגשה לבית המשפט העליון. "אני לא מתראיין לגבי זה אצל אף אחד", אמר וסיפר כי הוא התבקש לתקן את הבקשה ולהגישה מחדש. "אני מתנהל קצת אחרת, ולכן אני שקט. אני אתקן את הבקשה כפי שהתבקשתי, להגיש את זה מחדש, אני אגיש את זה מחר או מחרתיים".

"הפרקליטות תתנגד ואז אני אחכה בקוצר רוח מאוד גדול לדיון", המשיך הלוי. בנוגע לראיה החדשה שמוצגת בבקשה אמר: "לא יכול להתייחס לראיה".

כזכור, רק לפני כחודשיים הגישה המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה לבית המשפט העליון את תגובתה לבקשה אחרת של זדורוב למשפט חוזר.

בתגובת המדינה נאמר, כי צוות של פרקליטים, שחלקם לא עסקו בתיק בעבר, בחן מחדש את התיק. בכלל זה, הצוות בחן את כל הראיות שהיו קיימות בתיק, את פסקי הדין שניתנו בו, את הראיות החדשות לכאורה שצורפו לבקשה ואת נימוקי הבקשה. לאחר בחינה מחודשת זו, עמדת המדינה היא כי הרשעתו של זדורוב ברצח מוצדקת וכי ממילא לא מתקיימת בעניינו אחת העילות המאפשרות קיומו של משפט חוזר לפי החוק.

"המדינה סבורה שחלק נכבד מבקשתו של זדורוב למשפט חוזר אינו אלא ניסיון לערעור נוסף על פסק הדין בעניינו, והוא שב וממחזר את הטענות שעלו במהלך משפטו, ואשר נדחו ע"י בתי המשפט שהרשיעו אותו. מעבר לכך, אין בטענותיו של זדורוב בבקשה כדי לערער את "בסיס הפירמידה" שהוא שלוש הראיות מרכזיות המהוות כל אחת נדבך עצמאי בהרשעתו: התוודות זדורוב בפני המדובב, הודאתו בפני החוקרים והשחזור שערך בזירה. כמו כן, אין בבקשה כדי לפגוע או להחליש את עוצמתן המצטברת של יותר מ-20 הראיות המחזקות שנערמו על בסיס הפירמידה, הפרטים המוכמנים שהיו בידיעתו והראיות הנסיבתיות השונות, אשר דעת הרוב סוקרת בפסק הדין", נאמר בתגובה.

 

 

רומן זדורוב תאיר ראדה בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד