י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בסימן אחדות עם ישראל

בגג של בני ברק: כך ציינו בקאליב את יום ההצלה

בקאליב חגגו את יום ההצלה בגג אמפרסנד בבני ברק | נכדו ממשיך דרכו אמר כי המסר של הרבי זצ"ל: "אחדות ישראל היא הדבר היחיד שיציל את עם ישראל"

בגג של בני ברק: כך ציינו בקאליב את יום ההצלה
יום ההצלה בקאליב צילום: א. קליין

בצל הקורונה וההנחיות המחמירות, ציינו בקאליב את יום ההצלה של האדמו"ר זצ"ל מהשואה האיומה. הרבי היחיד שניצל מכל משפחתו זכה לעלות לארץ ולקרב רחוקים לאביהם שבשמים ולשמר את זיכרון השואה.

בסעודה שהתקיימה במרפסת פתוחה במגדלי קונקורד בבני ברק שנתרם במיוחד לרגל המעמד על ידי חברת 'אמפרסנד' השתתפו חסידי ואוהדי בית קאליב שהעלו את זכרו של הרבי ואת המסרים שהיה נושא ביום ההצלה שבו סיפר את שורת הניסים הארוכה שליוותה אותו כל ימי שהותו במחנה ההשמדה אושוויץ, הרבי היה מדגיש בעת שהיה מספר את הנסים והנפלאות והחסד הגדול שאפפו אותו בכל ימי שהותו במחנה, כי זכה לכך בזכות שקיבל על עצמו להפיץ את קריאת שמע ישראל בכל מקום שיגיע אליו.

נכדו האדמו"ר הזכיר את דבריו של סבו אודות החובה של כולנו לשמור מכל משמר על אחדות ישראל בפרט אחרי השואה הנוראה שהגרמנים ימ"ש לא הבדילו בין יהודי ליהודי. עוד הוסיף כי מקובל הוא מפי זקנו כי התחזקות באחדות ישראל מסוגל להצלת כלל ישראל ממגפות וגזירות קשות וכי חובתנו בשעה קשה זו של מגיפת הקורונה להתחזק כמה שיותר באחדות ישראל כצוואת הרבי זצ"ל.

כמו כן הזכיר את צוואת זקנו אשר ביקש להקפיד על לימוד יומי מיוחד בספר 'חפץ חיים' הלכות שמירת הלשון אשר ודאי כוחה רב להגן מפני כל צרות קשות ורעות. כמו כן נשא דברים האדמו''ר מקעכניא אשר זכה לחיבה יתירה אצל דודו הרבי זצ"ל וסיפר סיפורי הוד מכלי ראשון אשר זכה לראות בקודש פנימה.

במהלך האירוע ניגנו המשתתפים את הניגונים שהלחין הרבי זצ"ל שחלקם הפכו לנכסי צאן ברזל בעולם התורה והחסידות.

קאליב יום ההצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד