י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא נס ליחו

ראש העיר הישיש רוצה להיבחר שוב בגיל 94

ראש עיר בצרפת כבר בן 94, ניצח 18 מערכות בחירות ועדיין לא שבעה נפשו. בבחירות שייערכו בעוד שבוע הוא מבקש להיבחר מחדש. "אני מקווה שלא אצטרך להתנצל שוב על כך שאני לא מת", הוא אומר

ראש העיר הישיש רוצה להיבחר שוב בגיל 94
אנדרו טריגאנו, ראש עיריית פמיירס צילום: מתוך פייסבוק

אנדרו טריגאנו, ראש עיריית פמיירס שבצרפת כבר בן 94, אך כוחותיו עדיין במותניו. לאחר 49 שנות כהונה בתפקידים שונים הוא מבקש שוב את אמון הציבור בבחירות שייערכו ב-28 ביוני.

טריגאנו הינו יהודי, המכהן כראש העיירה הצרפתית למרגלות הרי הפירנאים. בראיון לרשת BBC התבטא בהלצה והוכיח שגם חוש ההומור לא נפגע; "אני מקווה שלא אצטרך להתנצל שוב על כך שאני לא מת".

הוא נולד בפריז בשנת 1925 ושרד את הכיבוש הנאצי של העיר. הוריו היהודים מאלג'ראי נמלטו להרים בדרום המדינה בזמן השואה מאימת הגסטאפו.

טריגאנו הצטרף למחתרת הצרפתית, ועסק בזיוף מסמכים בכדי לסייע לאנשי חיל האוויר של בעלות הברית להימלט לספרד. הוא נעצר שלוש פעמים, אך שרד.

לאחר המלחמה הוא הקים עסק מצליח להשכרת אוהלים, לימים היה בעל עשרות אתרי קמפינג וצבר הון רב כדי להגשים את אהבתו למכוניות קלאסיות, והשבוע חשף תוכניות לשפץ את מרכז העיר אם ייבחר שוב.

למרות שיריביו משתמשים בקלף של גילו המבוגר נגדו בקמפיין, הוא מתעקש שהוא יכול להמשיך לשרת את התושבים. "כשאתה בונה בניין בן 10 קומות, אתה לא מחליף אדריכל אחרי הקומה החמישית", הסביר.

לפי הסטטיסטיקה הסיכויים הם אתו - לאחר שרץ ב-19 מערכות בחירות שונות בחמישים שנה האחרונות והפסיד פעם אחת בלבד. "אם מישהו רוצה את התפקיד שלי, הוא צריך להלחם על זה", אמר באומץ. 

ראש עיר בחירות מוניצפליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד