י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נגד כל הסיכויים

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏יום הולדת מרגש לתאומים שנולדו בשבוע ה-24 ושרדו

לפני ואחרי – הסיכויים היו נמוכים, ככה זה נראה היום • לאחר מלחמה ממושכת על חייהם, יום הולדת שנה מרגש לתאומים שנולדו בשבוע 24 בפגייה בשערי צדק ושרדו נגד כל הסיכויים • נס רפואי

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏יום הולדת מרגש לתאומים שנולדו בשבוע ה-24 ושרדו
התאומים מימי ואלחנן צילום: באדיבות המשפחה

"לבוא לפגיה זה הדבר הכי מובן בשבילנו, אנו מרגישים כל כך בבית, יותר מחצי שנה, יום יום, ימי חול שבתות וחגים... אבל הפעם אנחנו באים עם חיוך מתחת למסכה, יכולים להרגיש את השמחה הגדולה ואת ההודאה על הילדים המתוקים שלנו", כך אומרים ההורים המאושרים.

האחים אלחנן ומימי נולדו לפני שנה, הרבה לפני מועד הלידה המשוער, בשבוע 24. הם עברו מסע רפואי שכלל ניתוח מוח, הנשמה, שיקום, פיזיותרפיה עבודה סיזיפית של אחיות המחלקה וייעוץ הנקה מותאם. כלל הצוותים שליוו את הפגים להם היה סיכוי קלוש התכנסו השבוע לחגיגה מרגשת במיוחד של בוגרי הפגייה.

"כל כך משמח לראות תינוקות שנולדו בשבוע כה צעיר שמתפתחים יפה, מאחר שהתחלואה והתמותה בתינוקות אלו עלולה לצערנו להיות גבוהה. עם זאת, אנו רואים יותר ויותר תינוקות שנולדו במצב של פגות קיצונית, שמחלימים מהפגות ומצליחים להתפתח ברמה גבוהה". מסבירה ד"ר אלונה בן נון, מנהלת הפגייה.

"הודות לפרויקט לאומי שמתמקד באמצעים להפחתת הדימומים המוחיים, ושימור המצב הנוירולוגי של התינוקות הצעירים, יש שיפור משמעותי בבריאות של הפגים הצעירים. הטיפול בפגים גם לאחר השחרור מהפגייה, במכוני התפתחות הילד, מסייע גם לרבים מהפגים הקטנים ביותר, להתפתח היטב, כמו תינוקות בשלים רגילים".

מימי ואלחנן ממשיכים להתקדם ולהתפתח וליישר קו עם שאר התינוקות שנולדו בתאריך זה. לאלחנן צפוי עוד שיקום ארוך אך יש תקווה רבה לגבי ההתקדמות העתידית הפיזיולוגית.

"מאד התרגשנו לפגוש את הרופאים, את הצוות הפרא רפואי ואת האחיות שהיו לנו ממש כמו אחיות, שאהבו את הילדים שלנו ממש כמונו, ושליוו אותנו בדאגה ובאכפתיות עד השחרור ואף אחריו", אמרו הורים הנרגשים שמספרים כי "היו פעמים שבשל מצבו של אחד התינוקות נשארנו אף בזמן החלפת משמרות, וראינו איך אחיות מגיעות למשמרת חדשה ובאות לראות מה שלומו, ככה, כאילו היה אחיין שלהן, עם כל החום והאהבה".

"אנחנו לא יכולים לתאר את השמחה הגדולה שיש לנו לבוא ולחגוג עם הצוות יום הולדת שנה לילדים, ולהוקיר את פועלם של הצוות כולו שמתמסר יום יום לנסוך חיים גם באלו שנולדו כמעט בלי שום סיכוי שיוכלו להאיר לעולם, ובצורה הכול כך מיוחדת שמאפיינת את פגיית שערי צדק", כך סיכמו ההורים הנרגשים.

אחים תאומים פגים בית חולים שערי צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד