י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"רק 17,000 ש"ח נטו בחודש?" • צפו

בתום דיון סוער: ועדת הכספים אישרה פטור ממס לראש הממשלה • צפו

דיון סוער התרחש לפני זמן קצר בוועדת הכספים סביב בקשתו של ראש הממשלה נתניהו לאשר לו החזרי מס בעבור שירותים וטובות הנאה שקיבל במסגרת מילוי תפקידו עד לשנת ל-2017, שאינם שכר או קצבה. גפני תהה האם ראשי ממשלה קודמים שילמו מס ומיקי זוהר זעם • צפו

בתום דיון סוער: ועדת הכספים אישרה פטור ממס לראש הממשלה • צפו
הדיון בוועדת הכספים צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתום דיון סוער אישרה היום (שלישי), ועדת הכספים ברוב קולות את בקשתו של ראש הממשלה לגילום מס על תשלומים, שירותים וטובות הנאה שקיבל במסגרת מילוי תפקידו עד לשנת ל-2017, שאינם שכר או קצבה. החלטה זו תעניק פטור מתשלום מס בהוצאות של ראש הממשלה.

בעת דיון לעניין סעיף זה, עלה כי רשות המיסים לא דרשה בעבר תשלום מס מראשי ממשלה בגין הוצאות אלה, נוכח כך שלא נדרשה לסוגיה, וכי רק לאחר חקיקת החוק הקובע פטור לראשי ממשלה ממס זה החל משנת 2018, עלתה דרישת התשלום מרה"מ רטרואקטיבית.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני // צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני אמר בדיון: "כאשר חוקקנו את החוק הפוטר רה"מ ממיסוי על הוצאות הנוגעות לתפקידו ברשות המיסים ציינו כי לא יהיה חיוב רטרואקטיבי, אילו היינו יודעים שיבקשו למסות לאחור, היינו כוללים זאת בחוק כבר אז".

רונן פרץ, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ אמר: "ההחלטה שבפניכם מבהירה את המצב הקיים והיא לא משנה אותו. לעניין המיסוי –מ-1982 עד 2017 לא יצאה שום דרישה לשום רה"מ לשלם שקל מס. בשנת 2017, בעקבות עתירה שהוגשה לביהמ"ש העליון, נקבע שצריך להבהיר את הדברים".

"בעקבות כך" אמר פרץ, "התכנסה הכנסת וקבעה שרה"מ לא צריך לשלם מס לעניין טובות הנאה שקיבל. גם רשות המיסים אמרה שאף רה"מ לא חויב מעולם, ולא הייתה כוונה לחייב. לפני העתירה היו חילופי מכתבים בין אותו עותר ליועמ"ש. כך כותב נציג היועמ"ש: 'יש הצדקה שהמדינה המעסיקה תישא בהוצאות הכרוכות במעון רה"מ'. התפיסה הייתה תמיד שההוצאות האלה אינן מחויבות במס. ההוצאות הן בקשר למילוי תפקידו, לא בקשר לשום דבר פרטי. אין שומה על אף רה"מ אחר למעט נתניהו".

הדיון בוועדת הכספים // צילום עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במהלך הדיון, נרשמו מספר עימותים; כך בדבריו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שהסביר כי יש ניסיון להפוך את ראש הממשלה נתניהו "לנכה כלכלי". עוד טען זוהר כי לא הגיוני "שראש ממשלת ישראל - העבודה המורכבת ביותר במזרח התיכון ואולי בכל העולם - ירוויח רק 17,000 ש"ח נטו בחודש? כשהשכר הממוצע של כמעט כל מנכ"ל בענף העסקי הוא למעלה מכפול". לטענתו, "אין לי ספק שמדובר פה אך ורק ברדיפה אישית כלפי נתניהו".

אך הדרמה האמתית התחוללה דווקא מאחורי הקלעים, כאשר באופוזיציה תקפו את כחול לבן על היוזמה שהתפרשה כהטבה פוליטית, ובתגובה החליטו נציגי כחול לבן להיעדר מהדיון ומההצבעה.

בנימין נתניהו רשות המיסים ועדת הכספים משה גפני מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד