י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דאגה בריכוזי החרדים • פרסום ראשון

רה"מ כינס התייעצות; על הפרק: הגבלות על אלעד ואזורים בבת ים

הזינוק המדאיג בקצב התחלואה, לא פוסח על ריכוזי החרדים בהם נרשמת עלייה מדאיגה במיוחד במספר ערים ושכונות ברחבי הארץ. הבוקר דן בנושא רה"מ, עם שר הבריאות וראש המל"ל והוחלט כי יוטל סגר על מספר ערים • על הפרק: הגבלות באלעד, בת ים וקרית צאנז בטבריה

רה"מ כינס התייעצות; על הפרק: הגבלות על אלעד ואזורים בבת ים
העיר אלעד בצל הקורונה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בעקבות הזינוק בקצב התחלואה ברחבי הארץ, תוך עלייה מדאיגה במיוחד בריכוזים החרדים, ועדת השרים המיוחדת צפויה להתכנס הערב ולדון בהטלת מגבלות על ערים בהן חלה עלייה משמעותית בתחלואה של חולי הקורונה.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי במשרד הבריאות מודאגים במיוחד מקצב התחלואה בחלק מהערים בהן ריכוז גבוה של קהילות חרדיות ובהן: אלעד ביתר עילית, ירושלים, בית שמש וכן בשכונות החרדיות בערים טבריה, צפת ואשדוד.

לאור החשש כי אנחנו עומדים על סיפה של התפרצות, כינס הבוקר (שלישי), ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר לביטחון פנים אמיר אוחנה וראש המל"ל מאיר בן שבת.

שר הבריאות בבית החולים "שיבא"

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדיון השרים הערב הם צפויים לדון בהגבלות על העיר אלעד בה יש עלייה מדאיגה במספר הנבדקים והיא עומדת על 82 מאובחנים, כמו כן צפויים לדון השרים על מגבלות בעיר בת-ים בה גם נרשמה עלייה מדאיגה במיוחד בקצב הנדבקים.

בתום הדיון נקבע להיערך עוד היום להכריז על אזורים מוגבלים בהם קיימת תחלואה גבוהה. ועדת השרים כאמור תכונס הערב ותטיל מגבלות על חלק מהערים. בנוסף סוכם להביא לישיבת הממשלה את נושא איכוני השב"כ לאישור, עוד קודם ישיבת הממשלה הקבועה ביום ראשון.

בN12 דווח, כי הגבלות יוטלו גם על שכונות בעיר טבריה, שעל פי הנתונים במשרד הבריאות חלה עלייה מדאיגה בתחלואה בעיקר בשכונה החרדית בקרב חסידי צאנז וקרלין.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, סייר לפני זמן קצר בבית החולים "שיבא" ובתדרוך לעיתונאים אמר, כי "יכול להיות שעוד במהלך היום נודיע על אזורים מסוימים כאזורים אדומים, אבל לא נגיע בשלב זה לסגר טוטאלי. מבקש מהתושבים לקבל זאת בסבלנות. המטרה היא לקטוע את שרשרת ההדבקה, ואני מודה לרשויות המקומיות על שיתוף הפעולה בעניין".

 

 

קורונה מאיר בן שבת יולי אדלשטיין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד