י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
22 שנה אחרי

הבן שנפטר בעמוד השער והסיפור האמיתי שהיה עם נשיא ארה"ב

22 שנה אחרי שראה אור סיפרו המיתולוגי של הסופר חיים ולדר "קוראים לי צביקי גרין", הספר יוצא במהדורה מיוחדת כשתמונתו של צביקי ולדר ז"ל בן ה-13 מודפסת על הכריכה • "בני צביקי ז"ל היה ילד קטן ורציתי שהוא יגדל כמו הילד שבספר ולכן קראתי לגיבור הראשי צביקי"

הבן שנפטר בעמוד השער והסיפור האמיתי שהיה עם נשיא ארה"ב
צביקי ולדר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

קוראים לי צביקי גרין: לפני 22 שנה יצא הספר במהדורה הראשונה. אין בית חרדי שלא מחזיק בספר וכמעט ואין ילד שלא יודע לדקלם בעל פה חלקים נרחבים ממנו. היום יוצא מודפסת מהדורה מספר 15 של הספר הפופולרי עם טוויסט קטן בעלילה. תמונתו של צביקי ולדר בן ה-13 מודפסת על הכריכה.

צביקי ולדר ז"ל - בנו בכורו של הסופר חיים ולדר, חלה לפני מספר שנים בסרטן ונפטר למגינת לב לפני מעט יותר משנה. "למעשה", מספר חיים ולדר, "את הספר "קוראים לי צביקי גרין" כתבתי בעקבות אירועים שחוויתי כילד. הסיפור עצמו לא אמיתי, אבל חלק גדול מהאפיזודות המתוארות בסיפור קרו לי בתור ילד. אם זה הקשיים החברתיים למיניהם, ההתמודדות עם הלימודים ועוד".

ולדר מספר כי גם הסיפור על נשיא ארה"ב רונלד רייגן שקיפל לצביקי גרין את השרוול מבוסס על סיפור אמיתי. "כשהייתי ילד הופעתי במקהלת ביה"ס. מספר דקות לפני שעלינו לבמה באחד מהאירועים הסתבכתי עם קיפול השרוול ופניתי לאדם חביב שישב על הבמה שיעזור לי. רק לאחר מכן אמרו לי שזה ראש עיריית חיפה אריה גוראל".

"כשכתבתי את הספר", מוסיף לספר ולדר, "בני צביקי ז"ל היה ילד קטן ורציתי שהוא יגדל כמו הילד שבספר ולכן קראתי לגיבור הראשי צביקי. כעת, כשצביקי נפטר, החלטתי להדפיס את תמונתו מגיל 13 - הגיל של גיבור הסיפור, על כריכת הספר".

לא סתם נשארתי רלוונטי

לפני מספר חודשים השתתפתי בסיור בעיר חיפה. כשהגענו לשכונת מעונות גאולה בעיר אמרה אחת המשתתפות "היי, פה היה הסיפור של שוכן המערות מהספר של חיים ולדר". שאלתי אותה "מה לחילונית כמוך ולחיים ולדר?", והיא ענתה שהספר היה בספריית בית הספר שלה. כשסיפרתי את זה לחיים זה לא הפתיע אותו. "בשונה מספרי מתח למיניהם, הספרים שלי רלוונטיים לכל זמן ולכל מגזר. אני כותב לילדים בגובה העיניים, בשפה שהם מבינים ומדבר על הדברים אותם כל ילד חווה".

ואכן, עשרות שנים לאחר שהספרים שלו נכתבו, הם עדיין מופיעים ברשימות רבי המכר, וכעת, כאמור, ירדה לדפוס המהדורה ה-15 של 'קוראים לי צביקי גרין', עם סגירת מעגל אישית של הסופר.

 

 

חיים ולדר צביקי ולדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד