י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות התחלואה הגבוהה

השרים החליטו: סגר על אלעד והאזורים החרדים בטבריה

ועדת השרים לענייני הגבלת ערים למניעת התפשטות נגיף הקורונה החליטה להטיל סגר על העיר אלעד וכן על חמש שכונות בעיר טבריה • המשמעות לגבי אלעד, מוסדות החינוך ייסגרו והכניסות והיציאות מהעיר יתאפשרו רק לצורך חיוני

השרים החליטו: סגר על אלעד והאזורים החרדים בטבריה
חרדים עם מסכות במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

ועדת השרים המיוחדת שממונה על הגבלת ערים למניעת התפשטות נגיף הקורונה, התכנסה הערב (שלישי) לדיון מיוחד ובסיומו הוחלט על הטלת סגר על העיר אלעד וכן על אזורים חרדיים בשכונת טבריה.

הוועדה החליטה על השטח המוניציפלי של העיר אלעד ועל השכונות הבאות בטבריה כ"אזורים מוגבלים": רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית (קרית צאנז) ושכונת בן גוריון.

ההכרזה על אזור מוגבל תהיה למשך שבעה ימים החל ממחר (רביעי) בשעה 8:00 בבוקר ועד ליום רביעי, ט' בתמוז בשעה 8:00.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בתום הדיון הצהרה בה אמר כי "בעקבות עליית התחלואה קיבלנו הערב בוועדת השרים את המלצת משרד הבריאות להטיל מגבלות על כמה שכונות בעיר טבריה וביישוב אלעד. אנחנו מחר בבוקר נבדוק גם יישובים אחרים. הדרך הבטוחה ביותר לעצור את המגפה זה שכל אזרחי ישראל יעטו מסכות וישמרו על מרחק. בכל מקרה אנחנו מחר נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות שלנו".

כאמור, השרים החליטו כי העיר אלעד תהיה אזור מוגבל, כך שכל מוסדות החינוך ייסגרו במיידית, הכניסה והיציאה מהעיר יורשו רק לצורך עבודה או מטרות חיוניות.

נציג פיקוד העורף ציין בדיון כי כ-50 מהחולים בעיר אלעד הם בני משפחה מורחבת אחת ועל כן סוכם כי המגבלות יחולו בשלב הראשון לשבוע, ולאחר מכן יעלו לדיון מחדש.

כמו כן הוחלט בוועדה להטיל סגר נושם על שכונות בהם יש ריכוזים חרדים בעיר טבריה, בדגש על שכונת צאנז, שם התגלו חולים רבים מאז חג השבועות שהוסרו רוב המגבלות. בימים הקרובים יעשה מאמץ לפנות את החולים מהריכוזים כי לצמצם את המגבלות על שאר התושבים.

המשמעות היא שתיאסר כניסה ויציאה של מי שאינו תושב מקומות אלו, למעט יציאה לעבודה ולבגרויות.
 
במשרד הבריאות מסבירים כי ההחלטה על אזור מוגבל התקבלה לאור עלייה בנתוני התחלואה בכלל הארץ ובערים ובשכונות המדוברות בפרט. בטבריה יש 60 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 133.5 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 122.2%. רוב החולים בעיר נמצאים בשכונות רמת טבריה ב, רמת טבריה ג ושכונת 200, וכן שכונת טבריה עילית ובן גוריון.

באלעד יש 83 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 174.6 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 102.4%.

כאמור, באזור המוגבל תיאסר הכניסה אל האזור והיציאה ממנו, למעט במקרים החריגים המפורטים בתקנות, ובנוסף תותר יציאה של עובד מהאזור וכניסה אליו לצורך הגעה לעבודה או חזרה ממנה וכן הגעת תלמיד לבחינת בגרות או חזרה ממנה. לא יחולו הגבלות על יציאת אדם המתגורר דרך קבע באזור המוגבל למרחב הציבורי ועל פעילות עסקים וחנויות בתוך האזור.

בשלב הזה השרים לא הטילו סגר על העיר בת ים, שכן מדובר בחולים מפוזרים בכל רחבי העיר ועל כן הוחלט לבחון את מספר החולים מחר בבוקר ואז להחליט האם להטיל סגר על בת ים ואזורים נוספים.

קורונה ועדת השרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד