י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"י'שרוף מסריח"

צפו: הפרשן סולק בבוז מהפגנת הימין; גינויים במערכת הפוליטית

נשיא המדינה ושר הביטחון מגנים בהודעות לתקשורת את תקיפתו המילולית ויש לומר כמעט הפיזית של העיתונאי אמנון אברמוביץ, שחולץ הערב מהפגנת הימין מוקף בשוטרים, תוך שהמון זועם מטיח בו קללות וגידופים • צפו בתיעוד

צפו: הפרשן סולק בבוז מהפגנת הימין; גינויים במערכת הפוליטית
אמנון אברמוביץ צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הפרשן אמנון אברמוביץ תועד הערב (שלישי) כשהוא מחולץ על ידי כמה שוטרים שמקיפים אותו, מהפגנת הימין ברחבת מוזיאון תל אביב.

עשרות מפגינים נהרו אחריו ואחרי הכוחות וגידפו אותו בקריאות גנאי. אברמוביץ ידוע כאחד מגדולי מבקריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעיתים אף בציניות מרושעת באולפני 'ערוץ 12' וכן מעל דפי העיתונים בהם הוא כותב.

בעקבות תיעוד של העיתונאי איתי בלומנטל מאתר ynet, נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בנימין גנץ מגנים בתוקף את המקרה.

נשיא המדינה ריבלין הגיב וכתב: "אסור לנו לקבל בשוויון נפש מראות שכאלה. אף עיתונאי לא צריך להידרש לאבטחה בעודו מבצע את תפקידו, תהיינה עמדותיו אשר תהיינה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל. עלינו לעשות הכול כדי שאף אחד מאיתנו לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי או אזרח מן השורה. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל – הרגיעו את הרוחות, צאו נגד מראות ומעשים נקלים שכאלה. עצרו את השנאה".

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מגנה בתוקף את האמירות הקשות כנגד אמנון אברמוביץ. מותר לא להסכים, מותר לחלוק, אבל אסור בתכלית האיסור לאיים על עיתונאים. תקשורת חופשית היא אבן יסוד במדינה דמוקרטית ופלורליסטית".

כתב ynet איתי בלומנטל, שתיעד כאמור ושיתף בטוויטר כתב: בושה וחרפה: המשטרה נאלצה לחלץ בכוח את פרשן חדשות קשת אמנון אברמוביץ' בהפגנת הימין נגד בג"ץ. הוא הגיע לצלם כתבה והותקף על ידי מפגינים שקראו לעברו בין היתר: "כלב", "גייס חמישי"ו- "י'שרוף מסריח".

ח"כ איתן גינזבורג, יו"ר ועדת הכנסת ומבכירי 'כחול לבן', הגיב גם הוא וגינה: "מראות של עיתונאי מותקף על ידי ההמון וצועד בליווי כוחות ביטחון, צריכים להדליק נורה אדומה", כתב גינזבורג, "תקשורת חופשית היא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואנו מחוייבים לכך. חופש הביטוי שייך לכל הצדדים אבל לאף אחד מהם אין את הזכות לאיים ולתקוף".

חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד' גינה את המראות וכתב בדף הפייסבוק שלו: "קללות אינן דרכנו וכדאי להיזהר שלא לחצות את הגבול הדק שבין הפגנה לגיטימית לאלימות מילולית".

אך עם זאת, כתב ח"כ קרעי, "אבל!!! אמנון אברמוביץ יורק על אותם מפגינים, על אותם מצביעי ליכוד, כל ערב שבת, כל פעם מחדש. עליהם ועל המנהיג שהם בחרו. למה באת? לקבל עוד לטיפה מהברנז'ה שלך? מותר לצעוק, הקללות פסולות. צריך לזכור שלמפגינים אין את המגפון שיש לאברמוביץ בכל יום שישי, שבו הוא מצליף בכולנו בלי חשבון".

אמנון אברמוביץ הפגנת פעילי ימין ראובן ריבלין בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד