י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האם היא מסוכנת

האפליקציה הרוסית המרתקת חזרה שוב

אפליקציית FACEAPP חזרה להציף את הרשתות החברתיות בתמונות שלנו והפעם כבני המין השני. האם היא מאתגרת את הפרטיות שלנו? | מומחי חברת האבטחה ESET מזהירים כי מתן הרשאה לחברה זרה לגשת אל אלבום התמונות שלנו היא בעייתית ואף עלולה להיות מסוכנת

האפליקציה הרוסית המרתקת חזרה שוב
pixabay

האפליקציה הויראלית FaceApp חזרה אלינו. בשנה שעברה היא הראתה לנו כיצד נראה כמבוגרים בכמה עשרות שנים, הפעם היא חוזרת והופכת אותנו לבני המין השני, והרשתות החברתיות מוצפות מחדש בתמונות חדשות.

האפליקציה חזרה עם פילטר חדש שהפעם מחליף את המין שלנו, כך שהוא מציג באופן אוטומטי, איך גבר היה נראה לו היה נולד אישה וכן להיפך, והרשתות החברתיות גועשות ומשתעשעות בו.

האפליקציה אמנם מהנה ומפתיעה אותנו עם התמונות שהיא יוצרת עבורנו, אבל מה לגבי אבטחת המידע שלנו? האם היא מאתגרת את הפרטיות שלנו?

השאלות החשובות הן איזה מידע האפליקציה הרוסית אוספת אודותנו, מה היא עושה איתו, למי יש גישה והאם אפשר למחוק מידע שכבר נאסף?

בחברת אבטחת המידע ESET בישראל מציינים: "מתן הרשאה לחברה זרה לגשת אל אלבום התמונות שלנו או בעצם להיות בעלת גישה למיליוני תמונות פנים של משתמשים ברחבי העולם היא בעייתית ואף עלולה להיות מסוכנת. העובדה שחברה זרה מחזיקה בתמונות והרשאה לאלבומי התמונות יכולה להיות מדאיגה בכל הקשור לנושא של פרטיות".

לדברי מומחי האבטחה, "הבעלים של האפליקציה יכולים לעשות שימוש בתמונות כמאגר רחב שיהווה בסיס איתן לשכלול מערכות לזיהוי תווי פנים ואף לעמוד במרכז ושל סחר נתונים בין מדינות זרות".

המשתמשים למעשה מניחים כי העיבוד של התמונות מתבצע על גבי המכשיר עצמו, אך הוא למעשה מתבצע ב"ענן", כלומר בשרתים של המפתחים של האפליקציה, ואין שום אינדיקציה לדעת מה הם עושים עם כל התמונות ששמורות אצלם. בנוסף, האם אנחנו יכולים לדעת בוודאות שכאשר ביקשנו למחוק תמונה מסוימת שלנו, היא אכן נמחקה?

אנחנו כבר אמנם מבינים זאת יותר ככל שחולף הזמן, אבל חשוב לזכור כי בדרך כלל כששירות ניתן בחינם אנו מוותרים על חלק מפרטיות המידע שלנו.

ג'ק מור מומחה אבטחת המידע של ESET מציין כי "בכל פעם שאנחנו משתמשים במוצר בחינם, חשוב וכדאי שנשאל את עצמנו מה הבעלים של המוצר מרוויחים מזה או כיצד הם עושים את הכסף שלהם". תמיד מומלץ לקרוא את הסכמי הפרטיות של החברות ולנסות להבין ולראות את התמונה המלאה יותר.

חברת ESET FaceApp אפליקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד