י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חוקי הקנאביס

החרדים ייעדרו; סמוטריץ' תוקף: המועצות סומכות?

מדיניות אי הפללה ולגליזציה למעשני קנאביס: נציגי הסיעות החרדיות ייעדרו • המשמעות: החוק יעבור ללא התנגדות החרדים וח"כי יש עתיד יצביעו בעדו • סמוטריץ' תוקף: "מועצות גדולי התורה לא סומכות"

החרדים ייעדרו; סמוטריץ' תוקף: המועצות סומכות?
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש90

במהלך היום (רביעי) צפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית הצעות החוק של נציגי הליכוד וכחול לבן שתקבע מדיניות של אי הפללה ולגליזציה למעשני הקנאביס. בסייעות החרדיות צפויים להיעדר מההצבעה -בהסכמת הליכוד.

על פי הדיווח של יקי אדמקר, ביהדות התורה ובש"ס הגיעו לסיכום עם יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר כי הנציגים החרדים לא ישתתפו בהצבעה וכי הם יתקזזו עם חברי סיעת יש עתיד שצפויים לתמוך בהצבעה.

במפלגות החרדיות מסרבים להתנגד להצעת החוק מתוך הבנה כי החוק לא ייתקע במילא במעלה הדרך. החשש הוא שהתנגדות החרדים תוביל לנקמה ולהתנגדויות מתוך הקואליציה לחוקים בנושאי דת ומדינה.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ תקף הבוקר (רביעי) את הסיעות החרדיות ואמר: "אם חלילה הצפת רחובות ישראל בסמים תתאפשר בחוק, זה יהיה באשמת המפלגות החרדיות. יש להם זכות ווטו (ובכלל, ההסכם הקואליציוני קובע שלא יהיו חוקים שלא קשורים לקורונה בחצי השנה הראשונה שלא בהסכמה) והם היו צריכים להשתמש בו".

השר לשעבר סמוטריץ' הוסיף ותקף את החרדים: "חוק שימנע את חילול השבת בתחבורה הציבורית בתל אביב - אין. חוק גיור ממלכתי - אין. תקציב הישיבות - אין. לגליזציה - יש. מזל שהחרדים בקואליציה...", את דבריו סיים, "מעניין מי מהרבנים או מועצות גדולי התורה סמך את ידו על החוק הזה".

בצלאל סמוטריץ' קנאביס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד