ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אין לקבל החלטה על בסיס אופי אוכלוסיה"

ליצמן לנתניהו: שקול מחדש הטלת הסגר בשכונות החרדיות ובאלעד

שר הבינוי והשיכון ליצמן לא שכח את הביקורת שהוטחה עליו לאחר שאישר את הסגר על העיר בני ברק בסיבוב הקודם, ולכן הוא פנה לראש הממשלה ולשר הבריאות בדרישה כי יישקלו בשנית את הסגר על השכונות החרדיות בטבריה ובעיר אלעד • "על פניו ההחלטה לסגר הינה מגזרית"

ליצמן לנתניהו: שקול מחדש הטלת הסגר בשכונות החרדיות ובאלעד
יעקב ליצמן צילום: Olivier FitoussiFlash90

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן קורא לראש הממשלה נתניהו ולשר הבריאות אדלשטיין לשקול מחדש את ההחלטה להטלת סגר בשכונה החרדית בטבריה ובאלעד.

בפנייתו לראש הממשלה כתב ליצמן כי "כפי שאמרתי בעת שהייתי בתפקיד שר הבריאות, אין לקבל החלטה להגבלות תנועה על בסיס אופי האוכלוסייה אלא על פי שיקולים מקצועיים בלבד".

השר ליצמן ציין, כי ההחלטה הסופית להטיל מגבלות תנועה מתקבלת בידי רה”מ, בוועדת השרים להגבלות, על פי המלצת המל”ל, שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות.

"כפי שדרשתי בדיונים הסגורים כשהייתי שר הבריאות" כותב ליצמן, "אני סבור גם כיום כי ראוי ואף חובה שהחלטה מעין זו תתקבל שלא על פי אופי אוכלוסיה, אלא על פי פרמטרים מקצועיים. על פניו ההחלטה לסגר על השכונה החרדית בטבריה ובאלעד בלבד, הינה מגזרית ואינה נכונה".

השר ליצמן הדגיש עוד כי ההחלטה לפתוח את גני הילדים בעת הזו היא טעות, בשל החשש הגבוה מהידבקות בקרב הגילאים הצעירים והקושי הקיים בשמירה מהידבקות בגנים.

כזכור, שרי הממשלה החליטו אמש (שלישי), כי יוטל סגר בן שבוע על העיר החרדית אלעד ועל חמש שכונות חרדיות בעיר טבריה. ההחלטה עוררה זעם רב בריכוזי החרדים, שכן לטענתם יש ערים עם יותר חולים שלא הוחלט בהן על הטלת סגר.

יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני אמר היום בשיחה ל'בחדרי חרדים': "הסגר חמור מאוד". לדבריו, "יש מקומות שנדבקים ולצערנו הרב אנחנו רוצים שיישמרו. גם הציבור החרדי. אבל כל הזמן זה סטיגמות כאלו".

"מה זה?", תהה גפני בזעם,"יש בתל אביב כל כך הרבה נדבקים וכל כך הרבה מקומות אחרים. בדיוק על השכונות החרדיות עושים סגרים כל הזמן". בפני ציין כי הוא מתכוון לדון על כך עם ראש הממשלה נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת. "יש שם (בממשלה או במשרד הבריאות א.ק) "מישהו שיש לו מגמה כזו לפגוע בחרדים".

גם סגן שר החינוך מאיר פרוש יצא הבוקר למתקפה כנגד הטלת הסגר. "ישנם מוקדי הדבקה מסוכנים ורגישים בהרבה מהעיר אלעד או מהשכונה החרדית בטבריה", אמר פרוש, "למרות זאת הסגר לא הוטל עליהן".

פרוש האשים כי, "משרד הבריאות ממשיך לסמן את הציבור החרדי כיעד קל שאפשר להכניס אותו לגטו, כנראה משום שהוא לא מצליח למצוא פתרונות איך להתמודד עם התפשטות הנגיף. ההתנהלות הזו חייבת להשתנות".

חבר הכנסת ישראל אייכלר, הצטרף אף הוא לדברים ואמר, "אסור להפוך את החרדים כשעיר לתקשורת. הנסיון הוכיח כי לאחר פתיחת הסגר בבני ברק סימנו כל בניין שיש בו ריבוי חולי קורונה והזהירו במודעות על כללי הבידוד והזהירות הנדרשים. החולים יצאו למלוניות וכך הופסקה שרשרת ההדבקה".

אייכלר הציע פתרון: "יש לפתוח שוב את המלוניות שנסגרו ולפנות את החולים בהסכמה בלבד. זה יחסוך כסף רב לבתי החולים. זה מה שהפסיק בגל הראשון את גל ההדבקות בשכונות ה"אדומות" ורק זה יפסיק את הגל השני".

 

יעקב ליצמן שר הבריאות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד