י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפגנה ספונטנית

באלעד זועמים: "שעירים לעזאזל"; ראש העיר תוקף

לקראת סיומו של היום הראשון תחת סגר, החליטו רבים מתושבי אלעד לצאת להפגנה ספונטנית כנגד ההחלטה שלטענתם נובעת מנתונים שגויים • ראש העיר ישראל פרוש תוקף: "משרד הבריאות פעל בניגוד להמלצות העירייה וגופי המקצוע"

באלעד זועמים: "שעירים לעזאזל"; ראש העיר תוקף
הסגר בעיר אלעד צילום: פלאש 90

תושבי העיר אלעד, שהתעוררו הבוקר (רביעי) להגבלות שהוטלו על העיר, בעקבות הטענות על אחוזי התחלואה הגבוהים, זועמים על ההחלטה שלטענתם נובעת מנתונים שגויים שהוצגו לשרי הממשלה. "התחושות בעיר הן קשות במיוחד", אומר חבר המועצה פנחס גרוס בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "ההרגשה היא שזרקו אותנו כשעירים לעזאזל והטילו סגר על התושבים על לא עוול בכפם".

"לא ברור למי יש אינטרס להתעלל בתושבי אלעד. נכון לעכשיו העירייה מקבלת את ההוראות כמו שהם וראש העיר מנסה לבטל את רוע הגזירה", מוסיף גרוס.

הערב פורסמו ברחבי העיר קריאות לצאת למחאה נגד ההחלטה להטיל סגר על העיר. גרוס, "מדובר בהפגנה ספונטנית של התושבים. הדבר תופס תאוצה ברשת ועובר מפה לאוזן. התושבים רוצים תשובות. מי שסובל כרגע אלו התושבים. עסקים שגם ככה לפני קריסה, יקרסו טוטאלית בעקבות הסגר. מישהו צריך לקחת אחריות".

בתוך כך, ראש העיר ישראל פרוש פרסם היום הודעה לתושבים בה הוא מפרט את השתלשלות הדברים ואת התנהלות משרד הבריאות שלטענתו פעל בניגוד להמלצות העירייה וגופי המקצוע, כמו המשטרה ופיקוד העורף. לדבריו, "החל מיום שישי בו קיבלנו את ההודעה על כוונה להטיל סגר מלא על אלעד, פעלנו מול המשרד כדי למנוע את יישום ההחלטה, ולפחות להפחית את הקיצוניות שלה" פרוש מסביר כי במספר תחומים אקוטיים הצליחה העירייה למנוע את יישום המגבלות, כמו שינוי ההחלטה על הפסקת התחבורה הציבורית לחלוטין, וכן המשכת הלימודים בכלל מוסדות החינוך עד גילאי תיכון. כמו כן מתן אפשרות לעובדים ותלמידים להמשיך לנסוע אל מחוץ לעיר והותרת כל בתי העסק בעלי התו הסגול פתוחים.

עוד אמר פרוש כי "על פי הנחיית משרד התחבורה, התחבורה הבין עירונית פועלת רק מתחנה אחת. ראינו את העומסים היום, ועתה אושר על ידי המשרד לפצל את האוטובוסים לשתי תחנות סמוכות ליציאה, על מנת להפחית עומסים ולשמור על בריאות התושבים".

בהמשך מפרט ראש העיר כי "במהלך כל הפעילות והדיונים מול משרד הבריאות והמל"ל, הבהרנו שוב ושוב: התושבים בעיר משתפים פעולה באופן מלא, ומגלים אחריות ורצינות בשמירה על ההנחיות. לצידנו עמדו אנשי פיקוד העורף והמשטרה, שהעידו על ההקפדה של התושבים בעיר על כל ההנחיות. גם הם חשבו כי המגבלות מיותרות ולא מסייעות לעצירת הקורונה". הוא מוסיף כי "מתחילת הגל השני אנחנו דורשים ממשרד הבריאות לאשר פינוי משפחות חולים כי למדנו שזה הצעד שעוצר את המשך ההדבקות. אך לצערנו, עד לרגע זה הדבר לא מבוצע".

לסיכום, אומר ראש העיר כי "ההחלטה על המגבלות לא נעשתה בהתייעצות עם העירייה או גורמי המקצוע שפועלים פה כמו המשטרה ופיקוד העורף. לא נקבעו קריטריונים ברורים שלפיהם מוחלט על מגבלות על יישוב או אזור כזה או אחר. אנחנו פועלים מול משרד הבריאות כדי לקבל מהם הסבר חד וברור לפי מה נקבעה ההחלטה אמש, אולם לא קיבלנו שום הסבר ברור". הוא הוסיף כי העירייה בוחנת פניה לבית המשפט נגד ההחלטה התמוהה והבלתי הגיונית על הטלת המגבלות.

בסיום הודעתו, אומר הרב פרוש כי "אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להביע את הערכתי לתושבים ששומרים על ההנחיות, ולמרות התחושה של חוסר הצדק כלפי העיר, ממשיכים לפעול באחריות ושומרים על הכללים".



 

קורונה אלעד הפגנה סגר ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד