י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

נתניהו נועד עם ראש הסיעות החרדיות לדון על תקציב הישיבות

לאור המשבר החריף בתקציב הישיבות בעקבות המצב הפוליטי בו לא עבר תקציב למעלה משנה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בשעה זו עם ראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, במטרה לפתור את המשבר. צפו בראש הממשלה מגיע לדיון המיוחד עם דרעי וליצמן

נתניהו נועד עם ראש הסיעות החרדיות לדון על תקציב הישיבות
דרעי וליצמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בשעה זו עם ראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ויושב ראש ועדת הכספים משה גפני, יחד עם שר האוצר ישראל כץ והחשב הכלכלי רוני חזקיהו, לדיון מיוחד על תקציב הישיבות שנמצא בשפל.

הפגישה נועדה לתת פתרון לתקציב הלוקה בחסר שהגיע בעקבות המצב הפוליטי בו לא עבר תקציב בשנה האחרונה ובשך כך הוא מחולק על בסיס תקציב מיוחד של 1 חלקי 12.

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח על שפל חסר תקדים בתקציב עולם הישיבות מאיים על פת הלחם של עולם התורה, זאת כפי שנחשף 'בחדרי חרדים', מהלך שהוציאו ראשי הסיעות החרדיות, והתעקשותו של סגן שר האוצר, הביאה לכך שהתקציב הקרוב יהיה נמוך באופן דרסטי.

במשרד החינוך עדכנו את מנהלי המוסדות, כי ערך הנקודה של תקציב הישיבות לחודש האחרון יעמוד על סך 195 שקל על כל בחור ישיבה, ו- 351 שקל לאברך יום שלם.

רק לשם השוואה, בשיא תקופת גזירת לפיד בשנת 2013, עמד תקציב הישיבות על מספר גבוה מהיום, כך שבחור ישיבה קיבל בזמנו 245.4 ש"ח ואברך כולל קיבל מענק של 441.7 שקל.

תקציב הישיבות אריה דרעי יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד