ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המליאה דחתה

לא תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות

חברי הכנסת רם בן ברק ומשה יעלון, הגישו הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא הצוללות, פרשה עליה הוחלט לא להגיש כלל כתב אישום נגד ראש הממשלה. הצעתם נדחתה במליאה

לא תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות
בוגי יעלון צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה את הצעת חברי הכנסת רם בן ברק ומשה יעלון להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא "פרשת הצוללות וכלי השייט".

ח"כ רם בן ברק אמר בדיון כי "בפרשיה ישנם אנשים מאוד בכירים ששירתו בלשכות הכי בכירות במדינת ישראל. מדובר על מכירת נשק אסטרטגי למצרים שלא ברורה שרשרת האישורים שעברה או יותר נכון שלא עברה שרשרת אישורים כנדרש, ולכן אני אומר לכם – אין מנוס מלחקור את הפרשה על מנת להגיע לחקר האמת ולוודא שמי שפעל לא כשורה יעמוד לדין ובעיקר לוודא שמקרה דומה לא יחזור בשנית. אין פה שאלה של ימין או שמאל; קואליציה או אופוזיציה. מדובר בביטחון המדינה."

ח"כ משה יעלון: "מאחר ואני בקיא בהגדרת תחומי האחריות שוועדת החקירה הפרלמנטרית נדרשת לבדוק, מעריך שלא נצטרך "להמציא את הגלגל מחדש". אך מאחר שבפרשה זו שובשו הנהלים וטושטשו תחומי אחריות, על ידי מי שעדיין מכהן כראש הממשלה, חשוב שבדיקה זו תבוצע בהקדם".

הוא הוסיף כי "אנחנו גם רואים, בעצם הימים האלה, עד כמה הנאשם נתניהו, איבד את הדרך, איבד את הבלמים, איבד את המצפן והמצפון, איבד את הבושה! איבד את החובה של משרת ציבור, לדאוג לאזרחיו ולא לעצמו. עדיף היה שיתפטר לנוכח הנזק שגרם וגורם למדינת ישראל ואזרחיה, אך לצערנו, מקבל היום גיבוי ממי שאמור היה להוות אלטרנטיבה שלטונית שמצילה את המדינה ואזרחיה, ומחזירה אותנו למסילה".

השר דוד אמסלם השיב בשם הממשלה: "האמת היא שלא הייתה עלילת דם גדולה יותר מעלילת הדם הזו השקרית של פרשת הצוללות. מהיום הראשון שעלתה הפרשה אספר לכם מה עשיתם, אתם וכל כלי התקשורת שמגויסים אתכם, בכל פעם שהם דיברו על הפרשה כאילו משום מקום הראו בטלוויזיות את רוה"מ נכנס לצוללת ויוצא מהצוללת. זאת גניבת הדעת הקלאסית שאתם עושים תמיד, זאת השיטה שלכם".

"ח"כ סגלוביץ' אתה הרי מאותה היחידה שהקמת, גם נתתם לפרשה גם שם – 3000, כאילו יש איזו סדרה 1000 2000 3000, זה המשך של אותה גניבת דעת ששוטפים לציבור את מוח. יש שיטה שאתם חוזרים על הדברים ואתם חושבים שבסופו של דבר מישהו יחשוב שהם אמיתיים. אתם ממשיכים להעלות גרה כל הזמן ומנסים להטיל רפש בראש הממשלה במקום לעבוד למען אזרחי מדינת ישראל", הוסיף אמסלם.

בהצבעה שמית בהצעה הראשונה תמכו 25 והתנגדו 54. בהצעה השנייה תמכו 16 והתנגדו 50.

פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד