י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נציג של דגל או אגודה?

נקבע תאריך לבחירת הנציגים לוועדות למינוי דיינים ולבחירת שופטים

הכנסת קבעה היום תאריך לבחירות נציגים לוועדה לבחירת שופטים ולוועדה למינוי דיינים. כל ח"כ יכול להגיש מועמדות. לא ברור אם נציג 'יהדות התורה' יגיע משורות 'דגל התורה' או 'אגודת ישראל'

נקבע תאריך לבחירת הנציגים לוועדות למינוי דיינים ולבחירת שופטים
אגף עגונות ובירור יהדות בבית הדין צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בכנסת הודיעו היום (רביעי), כי הבחירות לנציגי הוועדה למינוי דיינים וחברי הוועדה לבחירת שופטים יתקיימו בעוד פחות מחודש, 17 ביולי - כ״ג בתמוז.

הכנסת מביאה לשתי הוועדות החשובות הללו שהי נציגים, מלבד נציגי הממשלה, ובכל אחת מהוועדות אמורה לכהן לפחות אישה אחת, כשבדרך כלל מדובר בחלוקה של קואליציה ואופוזיציה.

על פי ההסכם הקואליציוני, בוועדה למינוי דיינים צפויים לכהן חבר הכנסת צבי האוזר ואסנת מרק, במקום נציג האופוזיציה. כאשר בליכוד יתקלו בבעיה שכן אסנת מרק טרם נכנסה לכנסת משום שלא מימשו בליכוד את החוק הנורבגי.

בוועדה למינוי דיינים צפוי לכהן נציג מטעם סיעת יהדות התורה, שטרם ברור האם זה יהיה נציג 'דגל התורה' או מטעם 'אגודת ישראל'. נציגה שנייה תגיע ככל הנראה משורות סיעת 'יש עתיד'.

הבחירות לבחירת הנציגים מתנהלות בהצבעה חשאית וכל חבר כנסת רשאי להגיש את מועמדותו לתפקיד - שלא כולל תוספת שכר - אך מביא להשפעה גדולה בבחירת שופטים ודיינים.

ועדה למינוי דיינים ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד