ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מאבטחים ופוליטיקה

כך מנסה לפיד להתחמק מאבטחת השב"כ

בניגוד להוראות החוק: יאיר לפיד מנסה להיפטר מאבטחת השב"כ, בה הוא מחויב על פי חוק כמי שנחשב לאחד מסמלי השלטון בהיותו יו"ר האופוזיציה בישראל. הוא מתחמק מהם ולא מוסר להם את הלו"ז | וועדת השרים לענייני שב"כ דחתה את בקשתו

כך מנסה לפיד להתחמק מאבטחת השב"כ
ח"כ יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עם כניסתו של חבר הכנסת יאיר לפיד לתפקיד יו"ר האופוזיציה, הוא מחויב על פי הפרוטוקול להתנייד בכל מקום לצד מאבטחי השב"כ כאחד משבעת סמלי השלטון הרשמיים בישראל, אלא שלפיד מנסה להיפטר מהם ללא הצלחה.

על פי דיווחו של הפרשן הפוליטי עמית סגל ב'חדשות 12', חבר הכנסת לפיד מנסה להעביר מסר לשב"כ כי אין לו עניין או צורך באבטחה סביבו, כשבשב"כ התלוננו כי לפיד לא מעביר להם את הלו"ז היומי שלו, מה שמקשה על עבודת המאבטחים.

לצורך כך, פנה לפני כשבוע חבר הכנסת לפיד בבקשה להסיר את האבטחה. בקשתו הועברה לוועדת השרים לענייני השב"כ, המוסמכת להחליט בנושא, כשלבקשתו הצטרף גם השב"כ, והוועדה בראשה עומד ראה"מ בנימין נתניהו וממלא מקומו שר המודיעין אלי כהן מ'הליכוד' התכנסה בשבוע שעבר.

אלא ששרי הליכוד וכחול לבן שחברים בוועדה התנגדו למהלך, כשהחשש היה כי מדובר בגימיק שנועד להמחיש את הפוליטיקה של לפיד מול הדרישות של גנץ למעון לראש הממשלה החליפי, לרכבי שרד ודרישות נוספות, לכן לפיד ימשיך להתלוות במאבטחי השב"כ.

מלשכת לפיד נמסר בתגובה: "לוחמי השב"כ הם אנשים מופלאים ומגינים על חיי כולנו. הדבר היחיד שמעיק בסיפור הזה הוא שמערבים פוליטיקה קטנה בנושאים מסוג זה".

יאיר לפיד אבטחת אישים ראש האופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד