י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האם הקעמפים יבוטלו?

הגל השני: מה דינם של הקייטנות ומחנות הקיץ

בעולם הישיבות, שם עדיין לא התאוששו מזמן קיץ, לא יודעים האם להיערך לקעמפים • התקציב של נגב וגליל נמצא בערפל ובמשרד הבריאות אומרים כי לא יתנו לקיים מחנות קיץ • כפי הנראה -הישיבות בקפסולות ימשיכו במתכונת קעמפים

הגל השני: מה דינם של הקייטנות ומחנות הקיץ
קעמפ בישיבה ליטאית צילום: אילוסטרציה, בחדרי חרדים

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לירון דקל ויעקב אילון בכאן רשת ב' לנושא הקייטנות והקעמפים שמשליכים גם על עולם הישיבות, הנוהג לצאת לקעמפים בבין הזמנים של חודש אב. אלא שהשנה, לאור המצב, זה יהיה שונה מתמיד.

לדבריו, בשלב הזה יותרו קייטנות בתנאי שישמרו על הכללים בכיתות, אך מחנות הקיץ לא ייפתחו כי הם בשטחים של לינה והתערבבות של התלמידים. יש לציין כי בישיבות הקעמפים נערכים בקמפוסים מסודרים ולא בלינות שטח.

בעולם הישיבות, שגם כך הישיבות הן במתכונת של קפסולות והבחורים יוצאים לשבתות גיבוש ופארקי מים לצד חופי ים, יקיימו כנראה את הקעמפים בתוככי הישיבות - זאת באם לא יהיה שינוי בנגיף הקורונה. 

במשרד הנגב והליל של השר דרעי, שם מממנים מידי שנה חלק ניכר מהקעמפים, מסרו לפני עשרה ימים במייל שהופץ בין הישיבות כי, "בעקבות הפניות שמגיעות אלינו בימים האחרונים ממנהלי הישיבות אנו מעדכנים כי לעת עתה אין תקציב לפעילות קיץ במסגרת מסע גליל ונגב לשנה זו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ייעשו מאמצים מטעם המשרד לראות כיצד כן יתאפשר לקיים קעמפים בישיבות ולהקצות לכך תקציב מיוחד עקב הקורונה. 

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס התייחס לשאלה האם משרד הבריאות הפיק לקחים מהגל הראשון? - והשיב: "לא הכל מתקתק, יש הרבה דעות לכאן ולכאן".

קעמפים חזי לוי משרד הבריאות עולם הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד