י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לפני הבחירות לנשיאות

גורמים במערב: עימות בין ישראל לחיזבאללה עוד הקיץ

גורמים מערביים סיפרו לעיתון סעודי כי ישנה אפשרות למלחמה בקיץ בין חיזבאללה לישראל שכן ארגון הטרור הלבנוני חש במצור מכל הכיוונים 

גורמים במערב: עימות בין ישראל לחיזבאללה עוד הקיץ
כוחות הנדסה של צה"ל מחוץ למנהרת חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

העיתון הסעודי עוכאז מצטט הבוקר דיפלומטים מערביים בביירות שאומרים שכל הנתונים והדוחות מצביעים על כך שישנה אפשרות למלחמה בקיץ בין חיזבאללה לישראל שכן ארגון הטרור הלבנוני חש במצור מכל הכיוונים ועל כן הוא מוכן ללכת רחוק כדי להסיר את אותו מצור.

"מלחמה נגד ישראל יכולה להפוך את הקערה על פיה ולטרוף את כל הקלפים". הגורמים המערביים שמצוטטים בעיתון העריכו כי עימות בחזית הצפונית (סוריה ולבנון) כזה עשוי לפרוץ לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית. כך מדווח משה ברקוביץ בכאן 11.

השבוע דיווח העיתון הלבנוני א-נהאר, כי ישנם דיבורים בחוגי חיזבאללה על מלחמה אפשרית עם ישראל בחודש אוגוסט. נזכיר שלפני מספר ימים נכנס לתוקף חוק קיסר האמריקני שמטיל סנקציות קשות על משטר אסד וכל מי שבא במגע איתו.

לחוק הנ"ל יש השלכות כלכליות גם על לבנון וגם על ארגון חיזבאללה הלבנוני. בנאומו האחרון מנהיג הארגון, חסן נסראללה, איים כי "אנחנו נהרוג כל גורם שיגיד לנו או שתמותו מרעב או שנהרוג אתכם בנשק כדי לקחת את הנשק שלנו".

בסוף השבוע האחרון פרסם ארגון הטרור השיעי סרטון במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית עם ישראל, בו ניסה להעביר מסר שבידיו טילים מדויקים, חרף כל הניסיונות של ישראל לסכל את הגעתם לידי הארגון. הסרטון, שלווה ברקע קולו של המזכ"ל נסראללה מאחד מנאומיו הקודמים, נקרא "תם ונשלם".

חיזבאללה חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד