י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המסר של קהיר לחמאס

לקראת סיפוח: ראש המוסד נפגש עם מלך ירדן

ראש המוסד יוסי כהן נועד עם מלך ירדן עבדאללה והעביר לו מסר מראש הממשלה בנוגע לסיפוח. שר החוץ הירדני הבהיר בראיון כי הממלכה מתנגדת גם לסיפוח חלקי שיכלול את גושי ההתנחלויות מעלה אדומים, אריאל וגוש עציון

לקראת סיפוח: ראש המוסד נפגש עם מלך ירדן
יוסי כהן עם בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מתקדמים לסיפוח: ראש המוסד יוסי כהן נפגש לאחרונה עם מלך ירדן עבדאללה והעביר לו מסר מראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר מהלכי הריבונות הצפויים של ישראל, במסגרת תכנית השלום של הנשיא טראמפ - כך דווח בחדשות 13.

בראיון לערוץ הירדני "אל-ממלכה" הצהיר שר החוץ הירדני, איימן ספאדי, כי ירדן מתנגדת גם לסיפוח חלקי שיכלול את גושי ההתנחלויות מעלה אדומים, אריאל וגוש עציון, משום שמהלך כזה ימנע הקמת מדינה פלסטינית.

ראש המוסד יוסי כהן קיים לאחרונה מגעים גם עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, שאמר לו כי לא הושג סיכום עם הנהגת החמאס, אך ככל הנראה תגובת הארגון על הסיפוח לא תהיה חריפה יותר מזו שהתקבלה על העברת שגרירות ארה"ב לירושלים.

גורמים מצריים אמרו לעיתון "אל ערבי אל ג'דיד" שקהיר העבירה לחמאס מסרי אזהרה חמורים מישראל ברקע כוונת הסיפוח, אולם מצרים וירדן העבירו לישראל מסר לפיו הן דוחות את תוכנית הסיפוח, והודיעו שיגנו את הצעד במידה ויבוצע אך לא ינקטו בצעדי מנע ונקמה מדיניים.

גורם בכיר בחמאס אמר לעיתון כי "כל מה שנמצא בטווח האש של הזרוע הצבאית של החמאס הוא בבחינת מטרה לגיטימית כתגובה. הפלסטינים הם הראשונים להגן על אדמותיהם, איש לא יכפה עליהם דבר באיומים או ימנע מהם זכות זו". 

מוקדם יותר היום (חמישי), הזהיר דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה כי במידה וישראל תספח את יו"ש הם יראו בכך כ"הכרזת מלחמה".

"אני מודיע למנהיגי לישראל כי לא נתעייף במשא ומתן. יש אפשרויות התנגדות רבות , כך שהמחירים שתשלם ישראל יהיו חסרי תקדים. אנחנו שוקלים להגדיר את ההחלטה לספח את הגדה המערבית ואת בקעת הירדן כהכרזת מלחמה על עמנו", אמר אבו עוביידה במסגרת הצהרה מיוחדת שנשא ברצועת עזה.

אבו עוביידה התייחס גם לסוגיית חילופי השבויים ואמר כי "אנו מתחייבים בפני משפחות הגיבורים שלנו כי המטרה לעשות עסקת חילופי אסירים חדשה עם ישראל לא נעלמה מסדר העדיפויות שלנו, ואנחנו מזכירים לישראל כי עסקה לא תתבצע בלי שחרור המחבלים הבכירים".

שר המודיעין אלי כהן התייחס לאיומים ואמר "לא נירא ולא נירתע, את הריבונות על שטחי אבותינו נחיל על אפו וחמתו של החמאס, שיודע שמי ששילם את המחיר על הרפתקאות החמאס הם הפלסטינים בעזה שחיים בעוני מחפיר".

 

יוסי כהן מלך ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד