י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נגיד בנק ישראל

"אנו חווים מגה-אירוע, אך נדע לצלוח את המשבר"

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, התארח הבוקר בלשכת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד • השניים דנו על דרכים לסייע למשק ולעובדים בהתמודדות הכלכלית עם השלכות מגיפת הקורונה • הם הדגישו את חשיבות השמירה על פעילות כלכלית מרבית, לצד ההתמודדות הרפואית עם הנגיף והסכימו על המשך שיתוף פעולה

"אנו חווים מגה-אירוע, אך נדע לצלוח את המשבר"
פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, התארח הבוקר בביקור מיוחד בבית ההסתדרות בת"א, ונפגש עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. השניים נפגשו בארבע עיניים ולאחר מכן בסדרת פגישות עבודה עם הדרגים המקצועיים משני הארגונים. הנגיד והיו"ר ציינו כי קיום פעילות כלכלית מרבית ככל שניתן במשק, הינה הדרך הנכונה להתמודדות עם המשבר הכלכלי ועם ההשלכות הכלכליות של מגיפת הקורונה. הם אמרו כי מוטב יהיה להימנע ככל הניתן מסגר רוחבי נוסף, וכי יש לקדם הכשרת עובדים שנותרו ללא תעסוקה. השניים הסכימו על המשך שיתוף פעולה וקיום פגישות בדרגים השונים.
 
בהמשך, פתח נגיד בנק ישראל, פרופ' ירון, את ישיבת הנהגת ההסתדרות שנערכה בזום. יו"ר ההסתדרות הודה לו על כך ואמר: "אני רואה בך שותף אמיתי. לכולנו יש משימה אחת חשובה: הנעת המשק הישראלי ומתן סיוע לעובדים".
 
בפגישות העבודה נכחו מנכ"ל ההסתדרות ורמ"ט יו"ר ההסתדרות, עו"ד אופיר אלקלעי, מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, ראש אגף מקרו ומדיניות בבנק ישראל, ד"ר עדי ברנדר וסמנכ"ל כלכלה ומדיניות בהסתדרות שי בירן.
 
 יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר: "אנו חווים מגה-אירוע, אך נדע לצלוח את המשבר. שיתוף הפעולה בינינו חשוב, פורה ואנו מברכים עליו. בסופו של דבר יש בקצה אנשים שאסור לשכוח וצריך לטפל בהם, ויש מדינה. ענפים שלמים כמו תעופה ותיירות, עדיין לא חזרו לפעילות. צריך להאריך את החל"ת לעובדים בענפים הללו ובענפים אחרים, כדי לתת לאנשים לנשום".

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר: "שמחתי על ההזדמנות לבקר היום בבניין ההסתדרות ולפגוש את יו"ר ההסתדרות ואנשיו. המשבר הכלכלי שאנו חווים מלווה בפגיעה משמעותית בפעילות הכלכלית ובתעסוקה במשק ועלינו להתמקד בכלי מדיניות שיתמכו בתעסוקה ובבתי העסק במשק ובכך יסייעו להאצת הפעילות הכלכלית".
 

קורונה פרופ' אמיר ירון בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד