ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מכה על חטאי הסב

נכדו של הקצין הנאצי מבקש מישראל הארכת שהייה

נכד לקצין בצבא הנאצי שמכה על חטאי סבו ומתנדב עם רעייתו למען ניצולי שואה בישראל, מבקש הארכת אישור השהייה שלו לפני שיגורש • "אנחנו לא יכולים לחכות כי ייתכן שהניצולים כבר לא יישארו בחיים"

נכדו של הקצין הנאצי מבקש מישראל הארכת שהייה
נאצים צילום: פלאש 90

אלכסנדר דיצה, נכד לקצין נאצי, מכה על חטאי הסב ומסייע יחד עם אשתו לאלפי ניצולי שואה. רגע לפני שאשרת השהייה שלהם פגה, הם מבקשים הארכה הומניטרית - כך פרסמה הבוקר (חמישי) של כתבת הצפון של "ישראל היום"- עדי חשמונאי.

בעוד חודשיים יגיעו אלכסנדר וסיסיליה דיצה מגרמניה לפרשת הדרכים במסע שאליו יצאו לפני שבע שנים. מסע שהחל בתדהמה שאחזה באלכסנדר כשסבו ביקש להעניק לו את אותות הגבורה שקיבל מהצבא הנאצי כששימש טייס מפציץ, וקיבל תפנית דרמטית בהחלטתו לקבל אחריות על חטאי הדורות הקודמים, ולהתנדב בסיוע רב־תחומי לניצולי שואה בישראל. בעוד חודשיים תפוג אשרת השהייה שלו ושל אשתו, והשניים מתחננים שהמדינה תאפשר להם להישאר בישראל.

אלכסנדר דיצה אומר כי "אנחנו רוצים להקדיש את חיינו למען ניצולי השואה בישראל. אנחנו לא יודעים אם נוכל לקבל בעתיד אשרה להיות כאן, אבל אנחנו לא יכולים לחכות כי ייתכן שהניצולים כבר לא יישארו בחיים".

דיצה אשתו מוסיפה כי "אנחנו רוצים להמשיך לעמוד לצידם. אלה החיים שלנו".

אלכסנדר וסיסיליה התחברו לארגון לסיוע הומניטרי ובשנת 2013 הגיעו לישראל, אז נולדה בתם הבכורה עדן. הם התנדבו בעמותת "יד עזרה לישראל", וכעבור שנתיים נאלצו לחזור לגרמניה, שם ייסדו עמותה לצורך איסוף תרומות למען ניצולי שואה החיים בישראל. לבתם השנייה קראו בשם ציונה. בני הזוג דיצה עובדים בעיקר עם ניצולי שואה מבריה"מ לשעבר. פעילותם כוללת בין היתר ביקורים אישיים, חלוקת תלושי מזון, אירועי תרבות ומפגשי פיוס ואחווה בין ניצולים לגרמנים ועוד.

יהודה דוידוב, יו"ר עמותת "ילדי שואה למען העתיד" אומר, כי "בלעדיהם לא יכולתי לפעול כפי שאני עובד היום, הפרויקט החשוב שלנו כעת זה פתיחת מועדונים כחלק מהמלחמה בבדידות בתקופה זו. כדי לקבל תקציב ממשרד הרווחה אני צריך התאמה של 25 אחוז והם עוזרים לנו מאוד לגייס את הסכום בזכות הקשרים שיש להם עם העם הגרמני".

בא כוחם, עו"ד גלעד ראש, סיכם כי "מקרה מרגש ומפעים. אי־מתן אשרה תהווה נזק מהותי למאות ולאלפי ניצולי השואה אשר זכו לתמיכתם".

נאצים ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד