י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הקורונה

נאסרה כניסה יומית של עובדים פלסטיניים לישראל

התפרצות הגל השני של נגיף הקורונה משפיעה גם על ענף הבנייה בישראל. החל משבוע הבא תופסק כניסה יומית של פועלים לישראל. אושר מתווה לכניסתם והלנתם של פועלים פלסטינים למשך 21 ימים

נאסרה כניסה יומית של עובדים פלסטיניים לישראל
שיפוצים ברחבה של תולדות אברהם יצחק במירון צילום: דוד כהן

בעקבות העלייה בתחלואה ולמען שמירה על רציפות עבודה בענף: משרד הבינוי והשיכון אישר מתווה להכנסת פועלים פלסטינים לתקופות ארוכות. החל משבוע הבא תופסק כניסה יומית של פועלים לישראל. אושר מתווה לכניסתם והלנתם של פועלים פלסטינים למשך 21 ימים.

המל"ל אישר את מתווה משרד הבינוי והשיכון לכניסה ולינה של עשרות אלפי עובדים פלסטינים בענף הבנייה. לא תתאפשר כניסה ויציאה של פועלים באופן יומי. החל מיום ראשון הקרוב תאושר כניסתם של  פועלים פלסטינים בענף הבנייה ל- 21 ימים רצופים על פי מתווה של משרד הבינוי והשיכון.
 
משרד הבינוי והשיכון נערך לשילוב עובדים פלסטינים נוספים באתרי עבודה והלנתם בישראל. זאת לאור העלייה בתחלואה ברשות הפלסטינית.
 
משרדי הממשלה הרלוונטיים אישרו מחדש את המנגנון שיזם משרד הבינוי והשיכון ויושם בתקופת הקורונה במהלך חודשים מרץ - אפריל. המתווה נועד להבטיח את תנאי הבריאות הנדרשים לעבודת הפועלים באופן רציף בשגרת הקורונה וכן לשמור על הרציפות בענף הבנייה. במקביל המתווה גם מאפשר לוודא כניסה מבוקרת של פועלים לישראל.
 
על פי המתווה, העבודה בשגרת הקורונה תנוהל באופן שיאפשר שליטה ובקרה במניעת תחלואה, ובהכלה של תחלואה, אם חלילה תתרחש, כל זאת בהתאם לכללי התו הסגול לבנייה והנחיות משרד הבריאות. מעסיקים יקבלו היתר להזמין עובדים לעבודה בישראל למחזור של 21 ימים רצופים.  לקראת תום התקופה יוחלט על המשך המדיניות בנושא. במידה והמתווה ימשיך - בתום כל מחזור ישוב העובד לביתו למנוחה של סוף השבוע ויחזור  שוב ל- 21 ימים רצופים.
 
כל מעסיק שיבחר להזמין פועלים יתבקש למלא טופס מקוון, ימונה ממונה קורונה אחראי להבטחת השמירה על הנחיות משרד הבריאות, וחובת קיום פוליסת ביטוח רפואי לעובדים ועוד.
 
שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן אמר כי "עם העלייה בתחלואה עלה צורך מהותי במציאת פתרון מהיר ואיכותי לענף הנדלן. המתווה שאושר יאפשר לשמור על הרציפות התפקודית של ענף הבנייה לצד שמירה על תנאי לינה ושהייה הולמים וראויים לפועלים."
 
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס: "בזכות המנגנון שאישרנו נאפשר מענה רחב לענף הבנייה, הן לקבלנים והן לעובדים, ובמקביל נספק הגנה לציבור. משרד הבינוי והשיכון מברך על אישור הכנסת עובדים והלנתם בישראל".

קורונה פועלי בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד