י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עדין לא סגר מוחלט

השרים קבעו הגבלות על שכונות חרדיות באשדוד

למרות הביקורת הקשה בעקבות הסגרים שהוטלו על אלעד ושכונות בטבריה, שרי הממשלה קבעו הגבלות על השכונות החרדיות באשדוד, כשרק ביממה האחרונה אובחנו בעיר כולה 30 חולים חדשים | לעומת זאת הוחלט להאריך את הסגר על שכונה 2 בערערה

השרים קבעו הגבלות על שכונות חרדיות באשדוד
החיים בצל הקורונה בעיר אשדוד צילום: יהושע פרוכטר

בצל הביקורת בציבור החרדי על הסגר שהוטל דווקא על הריכוזים החרדים באלעד וטבריה, שרי הממשלה התכנסו הערב (חמישי) לדיון מיוחד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, להטיל סגר על שכונות נוספות, באשדוד וכן בערים נוספות כמו עררה במגזר הערבי ואולי על חלקים מהעיר בת ים. 

בתום הדיון החליטה ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל", להאריך את ההכרזה על שכונה 2 בערערה כ"אזור מוגבל" עד ליום 1.7.2020 בשעה 8:00 בבוקר. ההכרזה תיכנס לתוקפה מחר (שישי) בשעה 8:00 בבוקר.

בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי יחתום על צווי ההגבלה הבאים:

בעיר אשדוד יוטלו הגבלות על רובעים ג', ז' ו-ח', הכוללות, סגירת מוסדות חינוך ואיסור על התקהלות של מעל 10 אנשים. בשלב זה לא מדובר ב"סגר" כי אם הגבלות אלו.

כמו כן הוחלט בישיבה כי יוסרו הגבלות והגברת האכיפה בשכונת עג'מי ביפו ובעיר רהט.

באשר לעיר בת ים, החליטו חברי ועדת השרים על סגירת מוסדות החינוך החל מכיתה ה', איסור על התקהלות של מעל 10 אנשים ואכיפה מוגברת בחתונות ובמקומות נוספים.

על פי נתוני משרד הבריאות מניין הנדבקים הכולל באשדוד עומד נכון להערב על 485 תושבים ורק 30 מהם אובחנו ביממה האחרונה.

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי פנה הערב לתושבים ואמר, "לצערנו נתוני התחלואה בעיר אשדוד מדאיגים. עיקר תשומת הלב ניתן בשלב זה לרובעים ח' ג' וז' בהם מספר החולים הוא הגדול ביותר. בהתאם להנחיית משרד הבריאות ברובעים אלו יסגרו מהיום ועד להודעה חדשה כל מוסדות החינוך, לכלל המגזרים ולכל הגילאים".

"כמו כן ברובעים אלו נאסרת החל מהערב כל התקהלות מעל ל-10 אנשים. התפילות יתקיימו בהרכב של עד 10 אנשים. מאחר וחלק גדול מההדבקות נגרמות ממפגשים משפחתיים, אנא הימנעו מנסיעה לערים אחרות או מאירוח אנשים שאינם משפחתכם הגרעינית".

"אני שב ומתריע בפניכם", אמר לסרי, "אם לא נקפיד כולנו על ההנחיית של עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינה, נמצא את עצמנו בסגר כללי ובסיכון בריאותי חמור לנו וליקירנו".

ראש העיר הזהיר כי "האכיפה המשטרתית והעירונית תפעל ביתר שאת. לא ינתנו התראות ולא נוותר למפירי ההנחיות. זו השעה לגלות אחריות אישית, משפחתית וקהילתית. ביחד ננצח בע"ה את נגיף הקורונה".

הראשון להגיב מצד הפוליטיקאים החרדים, הוא יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שאומר הערב: "אני מבקש לדעת למה לא מטפלים בערים ובשכונות חילוניות שאחוז ההדבקה בהם גבוה כאשר בשיחות שלי עם ראשי הערים הללו התברר שלא ננקטו פעולות המחויבות על פי הקריטריונים שנקבעו".

גפני מודיע: "אזום כינוס דחוף של חברי הכנסת החרדים כדי לבדוק את האפליה והעוול הזועקים לשמיים של מקבלי ההחלטות ובתוכם המל"ל".

לצד זאת, קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון לאחר ישיבת הממשלה.

(עודכן בשעה 22:05)
קורונה אשדוד יחיאל לסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד