י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הזעם מתפרץ

גפני יוזם חזית חרדית אחידה נגד הסגרים

האם השבוע הבא יהיה סוער במיוחד ביחסי הפוליטיקאים החרדים וראש הממשלה נתניהו? לפחות לפי הצהרת הכוונות נראה שכן. ח"כ גפני יוזם כינוס של כלל הח"כים החרדים לדון בדבר הסגרים האפלייתיים על האזורים החרדים דווקא - לעומת האחרים

גפני יוזם חזית חרדית אחידה נגד הסגרים
משה גפני צילום: רויטרס

עד כאן: יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני זועם על ההגבלות שאישרה הממשלה דווקא על ריכוזים חרדיים - הפעם באשדוד, ומשגר הודעה לפיה בכוונתו להפעיל חזית אחידה של חברי כנסת חרדים כנגד הסגרים.

גפני אמר הערב בעקבות הפרסום הראשון ב'בחדרי חרדים': "אני מבקש לדעת למה לא מטפלים בערים ובשכונות חילוניות שאחוז ההדבקה בהם גבוה כאשר בשיחות שלי עם ראשי הערים הללו התברר שלא ננקטו פעולות המחויבות על פי הקריטריונים שנקבעו".

הוא עדכן, "אזום כינוס דחוף של חברי הכנסת החרדים כדי לבדוק את האפליה והעוול הזועקים לשמיים של מקבלי ההחלטות ובתוכם המל"ל", הבהיר. כאשר בשיחות סגורות מכוונים את הזעם דווקא לכיוון ראש המל"ל מאיר בן שבת.

סגן השר אורי מקלב תקף גם הוא את הטלת ההגבלות על שכונות החרדיות בעיר אשדוד, אלעד וטבריה ואמר כי "הסגר בצורה זו מעביר מסרים שליליים כנגד הציבור החרדי, לא יתכן כי שיקולים שאינן בריאותים נכנסים לדיון כאשר מגעים לשקול סגר על עיר כזו או אחרת, מקבלי ההחלטות רוצים להרתיע ולהתריע באמצעות הסגרים הללו ואינו עוזר באופן המעשי לחולים בעיר".

לדברי מקלב, "אם לא יתגברו את הבדיקות באזורים הללו הסגרים הללו רק יביא להגברת ההדבקה בנגיף באזורים אלו, אנחנו רואים את הצפיפות במקומות הללו וזה יביא להגברת ההדבקה". 

"להכניס להסגר אלפים כשרובם הינם בריאים זהו דבר מפלה וגורם לחוסר אמון במערכת, הוצאת החולים והגברת הבדיקות בעיר אינה מצריכה סגר על שכונות בעיר, אין משמעות רבה לסגר, המרחב הציבורי אינו מדבק, ספירת החולים נעשית בשיטה לא נכונה ופוגענית כלפי הציבור החרדי", טען עוד.

מקלב ציין כי "שיטת הספירה חייבת להשתנות ולהיספר על פי בתי אב, נראה כי ההחלטות שניתנו על ההסגר היו ללא כל קריטריונים ברורים ושקופים לציבור, לצערנו לוקח זמן רב עד שמוצאים את החולים מהבתים, הדבר הראשון עוד לפני הסגר הוא טיפול בחולים וזה לא נעשה".

גם סגן שר החינוך מאיר פרוש התייחס הערב לסגר על החרדים בראיון ל'פילפוליטיקה' ברדיו 'קול חי' ואמר: "מדובר על חוסר אונים של הממשלה, כאשר יש גידול בחולים. היא רוצה להראות שהיא נוקטת ביד קשה, לצערי הכי קל לעשות את זה על הציבור החרדי. בדקתי את הנתונים לעומק לפני שיצאתי נגד הסגר".

משה גפני אורי מקלב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד