י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מנהיג הפגנות השחורים לא מגנה ואף מעודד האלימות

נשיא הארגון שמוביל את מחאות השחורים האלימות שכללו פריצת וביזת עסקים, לא מתנצל את המעשים ואף מעודד אותם. בראיון לתכנית טלוויזיה פופולרית בארה"ב אמר: "אני לא מעודד וגם לא מגנה התפרעות"

מנהיג הפגנות השחורים לא מגנה ואף מעודד האלימות
אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיא הארגון "חיי שחורים חשובים" הגדול בניו יורק, הוק ניוסום, הצטרף ביום רביעי לתוכנית ה"סיפור" בטלוויזיה האמריקאית, כדי לדון במטרות של התנועה בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד במעצר המשטרה וההפגנות שהתרחשו לאחר מכן ברחבי המדינה, שרבות מהן הביאו להרס ואלימות.

"אמרת שלעתים יש צורך באלימות במצבים אלה", אמרה המארחת מרתה מקקולום לניוסום. "מה בדיוק אתה מקווה להשיג באמצעות אלימות?", תהתה.

"וואו, מעניין שאת מביאה את השאלה הזו ככה", ענה ניוסום, "מכיוון שהמדינה הזו בנויה על אלימות. מה הייתה המהפכה האמריקאית, מה הדיפלומטיה שלנו ברחבי העולם?".

"אנחנו נכנסים ומפוצצים מדינות ומחליפים את המנהיגים שלהם במנהיגים שאנחנו אוהבים. אז כל אמריקאי שמאשים אותנו באלימות הוא צבוע ביותר".

"אמרתי בעבר כי אם המדינה הזו לא תיתן לנו מה שאנחנו רוצים, אז נשרוף את המערכת הזו ונחליף אותה. בסדר? ויכולתי לדבר בצורה אחרת, אבל זה עניין של פרשנות".

"בואו נצפה בהיסטוריה של שנות השישים, כשאנשים שחורים התפרעו", הוא אמר, "היה לנו הגידול הגבוה ביותר בעושר, בבעלות על נכסים. תחשבי על השבועות האחרונים מאז שהתחלנו להפגין. שמונה שוטרים פוטרו ברחבי הארץ".

ניוסום הוסיף כי "אני לא מעודד וגם לא מגנה התפרעות. אבל אני רק אומר לך מה אני מייצג".

בהמשך הראיון, ניוסום התעקש כי תנועת "Black Lives Matter" עוסקת ב"הצלת חיים "וצריך" למחוא כפיים "לתומכי הארגון".

אפליית שחורים שנאת שחורים מחאת שחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד