י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המחליף של קורבין

יו"ר 'הלייבור' פיטר חברת מפלגה בגלל מאמר אנטישמי

יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, פיטר את רבקה לונג - ביילי, שכיהנה כשרת חינוך בממשלת הצללים, בגלל מאמר אנטישמי. היא ניסתה לחזור מדבריה אך יו"ר המפלגה דבק בהחלטתו

יו"ר 'הלייבור' פיטר חברת מפלגה בגלל מאמר אנטישמי
קייר סטארמר צילום: מתוך פייסבוק

יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, קייר סטארמר, פיטר חברת מפלגה לאחר ששיתפה 'מאמר אנטישמי' קונספרטיבי ובו האשמות קשות נגד ישראל.

סטארמר, שהחליף את ג'רמי קורבין, היו"ר האנטישמי הקודם, פיטר את רבקה לונג-ביילי, לאחר ששיתפה ראיון עם השחקן ותומך מפלגת העבודה מקסין פיק.

היא טענה להגנתה שאינה מצדדת בכל היבטי המאמר, אך היו"ר הודיע לה שהוא צריך להחזיר את אמון המפלגה לקהילה היהודית ולכן דבק בפיטוריה.

דוברו של מנהיג העבודה אמר: "היום אחר הצהריים ביקש קייר סטארמר מרבקה לונג-ביילי לפרוש מתפקידה כשרת החינוך בממשלת הצללים. המאמר שרבקה שיתפה מוקדם יותר היום הכיל תיאורית קונספירציה אנטישמית" פסק הדובר.

"כמנהיג מפלגת הלייבור, לקייר היה ברור כי החזרת האמון עם הקהילה היהודית היא בראש סדר העדיפויות. האנטישמיות לובשת צורות רבות ושונות וחשוב שכולנו נהיה ערניים נגדה."

המאמר עסק במותו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס שנהרג על ידי שוטר לבן שמחץ אותו למוות כשדרך על צווארו. במאמר נכתב: "הטקטיקות בהן משתמשת המשטרה באמריקה, כשהיא כורעת על צווארו של ג'ורג' פלויד, נלמדו מסמינרים עם השירות החשאי בישראל".

רבקה אמרה כי היא "תכננה ללבן את הדברים עם היו"ר כולל פרסום התנצלות על הדברים, אך היו"ר קיבל מהר את ההחלטה להדיח אותה, והיא מצטערת על כך"

לונדון מפלגת הלייבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד