י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צפו בדבריו החריפים

הגרש"מ עמאר על מעלית שבת: "מי שיש לו יראת שמים לא נוגע בה"

בשיעורו השבועי התייחס הראשון לציון הגרש"מ עמאר בפסק לשימוש במעלית שבת: "מי שיש לו יראת שמים לא נוגע בה" • ועל המתירים שימוש בקולנעית בשבת: "הם לא מחללים שבת, הם מחסלים את השבת" • "בסוף יתירו לבשל בשבת, טלפון ורמקול כבר התירו" • צפו בדבריו

הגרש"מ עמאר על מעלית שבת: "מי שיש לו יראת שמים לא נוגע בה"
הגרש"מ עמאר צילום: באדיבות המצלם

במהלך שיעורו השבועי של הראשון לציון הגרש"מ עמאר בבית המדרש נר התורה בשכונת בר אילן בירושלים, עורר הראש"ל על הלכות שפורסמו לאחרונה על היתרים של שימוש בכל מיני כלים בשבת. "היום יש כאלה אומרים הלכות בקלות, לפעמים אומרים הלכות לא נכונים,  וגם הנכונים צריך לדעת איך לומר אותם, אנשים לפעמים לומדים מזה". 

בדבריו התבטא הראשון לציון על כאלה שהתירו שימוש בקלנועית בשבת לאדם מבוגר: "יש היום כאלה שהתירו לנסוע במכונית בשבת, עשו שינוי שם. כשאדם חולה מסוכן הולך למות עושים לו שינוי השם, אז מה עשו לקחו את המכונית ועשו לה שינוי השם קראו לה קלנועית. ועכשיו כבר ידוע כל המכוניות אפשר לעשות עם חשמל, ובאו והתירו הכל. הם לא מחללים שבת, הם מחסלים את השבת, מחלליה מות יומת. אלה מחסליה. בסוף יתירו לבשל בשבת, טלפון ורמקול כבר התירו". התבטא הראשון לציון בחריפות. 

 בדבריו סיפר הראשון לציון כי באו איליו כמה מהרבנים האלה והציגו בפניו שקרים: "אומרים לי שקרים, הרב עובדיה התיר, אחד מהם כמה התווכח, אמרתי לו אתה לא מתבייש אני כתבתי פסק והרב עובדיה חתם איתי ואתם אומרים לי שהתיר".

הראשון לציון הוסיף "הם כתבו בזמנו שהייתי רב ראשי, בהיתר הרבנות הראשית, אמרתי להם אני הרבנות, מי נתן לכם היתר".

בהמשך דבריו התייחס הראשון לציון לשימוש במעלית שבת. "עשו מעלית, בשביל חולים, מי שיש לו יראת שמיים לא נוגע בה, מי שחלש יישב בביתו, לא ייצא אלא א"כ אין ברירה. גם הרב וואזנר לא הסכים למעלית, אני אומר את זה כי רבנים צעירים הם העתיד של הדור, אני רוצה שילכו בכיוון הנכון לא ילמדו השטוית האלה". אמר הגרש"מ בכאב.

עוד הוסיף הראש"ל " יש כאלה שדיברו להחליף מקווה באמבטיה, הם רפורמים". אמר הראשון לציון וחיזק את ההולכים בדרך ההלכה הנכונה הברורה והצרופה ע"פ גדולי רבותינו.

הגרש"מ עמאר מעלית שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד