ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בין הסגרים

מים המלח ועד חרב לאת: עולם הישיבות יצא לשבת חופשה; סיקור

החברונער'ס שיצאו לים המלח, איזו ישיבה קיבלה את הקמפוס של 'עטרת שלמה'? באלו ישיבות יישארו הבחורים בשבת? כמה ישיבות יצאו לבריכה בגבעת זאב? • 'בחדרי חרדים' בידיעה נרחבת על עולם הישיבות וניצול שבת החופשה • וגם: חולי הקורונה שהתגלו בקרב בני הישיבות

מים המלח ועד חרב לאת: עולם הישיבות יצא לשבת חופשה; סיקור
בחורי אור ישראל חוזרים ללימודים צילום: באדיבות המצלם

שבת זו, שבת פרשת חוקת, היא שבת חופשית בכל עולם הישיבות כמידי שנה. זו בעצם השבת הרביעית שאחרי חג השבועות, כשלאחריה הבחורים חוזרים עד סוף זמן קיץ לאחר ט' באב ברציפות.

השנה, עקב הקורונה והתפרצות הגל השני מחדש, רוב עולם הישיבות עדיין במצב של אי וודאות מה ילד יום, והאם יהיה בכלל 'בין הזמנים' באב או שיעדיפו שכל הבחורים יישארו הלאה בישיבות עד אלול כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'.

הישיבות שפתוחות עכשיו פועלות על פי מתווה הקפסולות או כעין קפסולות והבחורים לא יוצאים משטח הישיבה בכלל. בשבת זו ישיבות רבות לא שולחים את הבחורים לביתם - עקב החשש שיידבקו בבית ויחזרו לישיבה נגועים.

בישיבות הגו רעיונות רבים איך בכל זאת לרענן את הבחורים. כך למשל בישיבת חברון, שם יצאו השבוע כל תלמידי הישיבה עם חלק מהצוות לים המלח, לחוף פרטי שהושכר ונסגר מראש רק עבור תלמידי הישיבה. הבחורים שהו שם משעות אחר הצהריים אל תוך הלילה.

בישיבת סלבודקה שבבני ברק יצאו הבחורים בליל שישי לראשונה להשתכשך בבריכה באזור המרכז לכמה שעות. במקום התקיימה אף ארוחת ערב בסגנון ליל שישי לבני הישיבה.

בישיבת תורת זאב (סולבייצ'יק) ישהו בשבת הקרובה במושב 'חרב לאת' ע"י חדרה בקמפוס גדול ומפואר שהושכר לשישי-שבת. במקום ישהו בני הישיבה עם קצת מצוות המשיבים ללא הצוות הרשמי בישיבה, וזאת לאור בקשתו של ראש הישיבה הגר"ב סולובייצ'יק שהבחורים ירגישו בבית.

בישיבת 'אור ישראל' יוצאים בשבת הקרובה לשהות בעיר ראשון לציון במתחם המפואר והענק של ישיבת 'עטרת שלמה' בקרית הישיבה. בישיבת 'עטרת שלמה' הוחלט כי הבחורים יצאו לביתם ויחזרו ביום ראשון רק לאחר שיעשו בדיקה ויחתמו מחדש שלא יצאו מהישיבה עד תשעה באב.

בחורי ישיבת 'פינקל' בירושלים יצאו לרענן כוחות במוצאי השבת הקרובה לבריכת נוות ישראל בשמואל הנביא בירושלים לאחר כמה חודשים שהיו מחולקים בקפסולות ללא אפשרות יציאה כלל. לאחר מכן התקיים משחק תחרות טריוויה של 'מלחמת מוחות'. היום (שישי) מסר הגאון רבי ישראל בונם שרייבר, ראש ישיבת 'נתיב הדעת', שיחת הכנה לבני שיעור א' לקראת עליתם לשיעור ב' בחודש אלול הקרוב. 

בישיבת 'אור אליצור' בשכונת קרית הרצוג בבני ברק בראשות הגאון רבי מסעוד בן שמעון קיימו בליל שישי 'קומזיץ' עם הזמר שלמה אשר.  

בישיבת 'באר התלמוד' של מוסדות יקירי ירושלים שם נשמרת הקפדה על כל כללי הבריאות תוך שמירה על אי יציאה מהישיבה מתכננים לליל שישי הבא בריכה בנווה יעקב לכלל הבחורים. 

בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק הוחלט להשאיר את הבחורים בישיבה, וזאת לאחר שהתגלו השבוע חולים בישיבה. בישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות התגלו גם כמה בחורים שפיתחו תסמינים ואלו נשלחו לביתם. 

בישיבת 'קול תורה' שבשכונת בית וגן בירושלים הוחלט להשאיר את הבחורים בישיבה ולא לשלוח אותם לביתם. בליל שבת תתקיים הרצאה מיוחדת מאחד ממרצי 'ערכים' לבני הישיבה. בשבוע הבא ישכרו את הבריכה בגבעת זאב ובכל ערב יתקיים שיעור אחר. 

בישיבת מיר ברכפלד הבחורים לא יחזרו לביתם וימשיכו לשהות גם בשבת זו בישיבה.

אור ישראל עולם הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד