י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תפקיד חלופי

בליכוד מציעים: גנץ יתמודד לנשיאות; נתניהו יכהן כראש הממשלה

ההצעה של הליכוד שתסנדל את גנץ? בכירים במפלגת השלטון מריצים בימים האחרונים תסריט ולפיו הליכוד יתמוך במועמדותו של גנץ לנשיאות המדינה בתמורה להמשך כהונתו של נתניהו ולוויתור מצד גנץ על הרוטציה • הנימוק: כוחו הפוליטי בשפל • וגם: העקיצה של לפיד

בליכוד מציעים: גנץ יתמודד לנשיאות; נתניהו יכהן כראש הממשלה
בני גנץ צילום: פלאש 90

בכל פעם שמזכירים לבכירי המערכת הפוליטית כי בעוד פחות משנה וחצי בני גנץ צפוי להפוך לראש הממשלה, הרבה מהם עדיין מתקשים להסתיר את הצחוק, ומעריכים כי הדבר לא יקרה. כעת מתברר כי בליכוד יוזמים הצעה חלופית, שלא לומר יצירתית.

על פי הדיווח של סימה קדמון, בליכוד הבינו כי לא יהיה אפשרי להעביר את תפקיד ראש הממשלה למי שעל פי הסקרים מחזיק במפלגה עם מספר דו-ספרתי, ולשם כך יוזמים בסייעה הגדולה להציע לגנץ להתמודד לתפקיד נשיא המדינה במקום הרוטציה על ראשות הממשלה.

על פי היוזמה, שעלתה בקרב שרים בכירים בליכוד, גנץ לא יכול ללכת לבחירות במצבו הנוכחי ולכן יעדיף להיות מועמד הקואליציה לתפקיד הנשיא, ויעביר את תיק הביטחון לגבי אשכנזי. הליכוד יתמוך במועמדות של גנץ לתפקיד נשיא המדינה מאחר והמהלך יבטיח את המשך הכהונה של נתניהו וימנע בחירות מיותרות.

חבר הכנסת יאיר לפיד הגיב לדיווח ואמר: "מתנגד לרעיון שגנץ יהיה נשיא, התפקיד כרוך ביותר מדי לחצים". בכחול לבן השיבו ללפיד: "אמר מי שהלחץ היחיד שהוא מכיר זה הלחיצה על האנטר במקלדת".

בני גנץ נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד