י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סיכום שבוע בכנסת

הארבעס, ריח הסיגריות והחברותא של פינדרוס

הטור השבועי עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים של הפוליטיקה במסדרונות הכנסת, אלה שלא תקראו בשום מקום אחר • מי קיבל חדר ספוג ריח של סיגריות בכנסת? מי יהיה החברותא של פינדרוס? צמד הח"כים החדשים שקיבלו חדר זה ליד זה, ומדוע היה ארבעס בסיעת יהדות התורה?

הארבעס, ריח הסיגריות והחברותא של פינדרוס
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

יבואו טהורים: מי יהיה החבורתא של פינדרוס בכנסת?

קריאה ראשונה: בשבוע שבו הכנסת סוף סוף חזרה לשגרה והחזירה לחיים את פעילות הוועדות וכן שבוע בסימן כניסת החכי"ם החדשים, הקרבות על החדרים מאחורי הקלעים לא פסחו גם על יהדות התורה, כשמצוקת החדרים תורגש עוד יותר באם יתפטרו חברי כנסת נוספים בעקבות הנורבגי.

הבולט מבין הנורבגים, הוא ללא ספק יצחק פינדרוס, שלא בזבז זמן, ודקות לאחר כניסתו לתפקיד באופן רשמיו הוא ירד ללשכה שקיבל בירושה מחבר הכנסת יעקב אשר, שעבר ללשכה אחרת כיו"ר ועדת החוקה. החדר אם שאלתם ספוג ספוג בריח סיגריות 'Time' בקדנציה החולפת.

פינדרוס, שהתרווח בכיסא מתחת לתמונת מורו ורבו הרב זילברמן, פגש קבוצה מחבריו בעולם התקשורת שסיכמו יחד לייסד, או יותר נכון לחדש, שיעור תורני אותו הוא מסר בעיריית ירושלים. הצדדים סיכמו כי השיעור יעסוק מסכת 'טהרות' והערכה היא כי רק פינדרוס וסופר 'הדרך' ואיש ההשקפה שימען ליברטי יבינו את הנלמד.

ואותו פינדרוס מתברר הגיע להרביץ תורה במשכן בכל הכוח. הח"כ החדש-ישן הוא לא מסתפק בשיעור עם העיתונאים וכבר קבע השבוע חברותא גם עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, חבר הכנסת צבי האוזר. 'שלוש קריאות' יודע לספר כי השניים צפויים להיפגש ללימוד קבוע בימי רביעי דווקא במסכת 'ביצה' שישודר בשידור חי בחשבון הטוויטר של האוזר.

החדרים הצמודים והסולחה של האויבים מפתח תקווה

קריאה שנייה: בהתרגשות רבה נכנסו השבוע ארבעה חברי כנסת חדשים במפלגות החרדיות לצד חמישה חברים מהסיעות האחרות. מטבע הדברים, כשיש מלבדם 120 חברי כנסת מכהנים, כשאיש מהם לא באמת עוזב את הכנסת בעקבות ההתפטרות, נוצר עומס חריג במיוחד במשכן, ובכנסת לא ברור עוד כיצד יאכלסו את חברי הכנסת הנורבגים.

הקרבות על החדרים התנהלו מאחורי הקלעים; פינדרוס קיבל את חדר 1408 של יעקב אשר, ששודרג לחדר של יושב ראש וועדה, אוריאל בוסו קיבל גם הוא חדר בסמוך לבוס הגדול אריה דרעי, ששוכן בחדר 1221 (הניסיונות להחליף לחדר 101 כשלו כנראה), כך גם אליהו ברוכי קיבל חדר באגף 'הילטון' של הכנסת למרות שהושבע אחרון.

כדי לספק את חבריו לסיעה, נאלצו בכנסת לפנות את חדר של ועד הח"כלים (חברי הכנסת לשעבר) ולהכניס לשם את אליהו חסיד. גם יעקב טסלר ששודרג ליושב ראש ועדה קיבל חדר שהיה בשימוש הצוות המקצועי של ועדות הכנסת, כדי שהוא יוכל להכניס את ארבעת עוזריו הנמרצים לתוך חדר צפוף וחנוק מעשן הסיגריות.

אפרופו סידור החדרים, היה נראה כי מי שסידר את החדרים מכיר היטב את הפוליטיקה בפתח תקווה והושיב את צמד החברים מאם המושבות אליהו ברוכי ואוריאל בוסו בחדרים זה מול זה. אך אל דאגה, השניים נועדו השבוע לסולחה ולראיון משותף שהם סיכמו שהם משאירים את הקרבות בפתח תקווה ועולים לגבעת רם כשהם מאוחדים ומאושרים.

מי שנותר ללא חדר הוא השר הטרי יעקב אביטן שעדיין מחפש בחניון את "רכב השרד שלו" ועובר ברחבי הארץ מאזכרה לאזכרה ושותה ערק וקצת ויסקי בלשכה לשמחת כל הספרדים. 

ה'ארבעס' שהפתיעו את החכי"ם האשכנזים

קריאה שלישית: ביום שני השבוע גילו חברי הכנסת של יהדות התורה לא פחות ולא יותר כיבוד על שולחן הסיעה דבר שלא רגיל אצל אחינו האשכנזים, מדובר ב'ארבעס' הנהוג מ'השולם זוכערים' בלילות שבת אותם הביאה מנהלת הסיעה החרוצה (החכי"ת ה 11 של יהדות התורה) היישר מהסגר באלעד.

חברי הכנסת היו בהלם מהכיבוד שכן תמיד מקסימום כמה בקבוקי שתיה, היו"ר הדגלאי משה גפני בירר מה פשר השמחה, ומאיר פרוש הגיב מיד "נולדו לנו ילדים חדשים" כשהוא מצביע על חברי הכנסת אליהו חסיד וברוכי שהצטרפו לכוחות הסיעה.

אבל עם הילדים החדשים מגיעים גם קרבות הירושה והמריבות בתוך הבית הפוליטי, הח"כ החדש אליהו ברוכי שלא נקרא שהוא מזוהה עם צד מסוים במפלגה, לא ברור האם הוא שייך לבית ברחוב רשב"ם או שמא לבית ברחוב ראב"ד, האם הוא שייך לסיעת ה'דגל' שבתוך 'דגל' או שמא ל'דגל' המקורית בסיעה.

כעת את המריבות ניתן היה לחוש באוויר לאחר ההשבעה, חבר הכנסת יעקב אשר שכזכור מינה את ברוכי לעוזר רביעי למספר שבועות שואף להמשיך בשותפות. חבר הכנסת אורי מקלב ניצל את השעות הראשונות לעשות פגישת היכרות לברוכי עם הדרג המקצועי בכנסת ועם יו"ר הכנסת יריב לוין ועם מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורביץ מה שנקרא ניסה לקחת עליו חסות.

אם ברוכי מבקש את ההמלצה שלנו הרי שבכל רגע מקלב יכול להתפטר ולהחזיר אותו היישר למעונות בפתח תקווה. 

שלוש קריאות יצחק פינדרוס אליהו ברוכי אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד