ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הגל השני

קורונה: החולה הצעירה ביותר נפטרה בשבת; עליה במספר החולים

מבית החולים 'הדסה' בירושלים מגיעה הידיעה על פטירתה של חולה נוספת בנגיף הקורונה, והפעם צעירה כבת -19 אשר סבלה ממחלות רקע קשות, לאחר כשבוע וחצי של התמודדות מול הנגיף • מבית החולים נמסר כי קיימת הסתברות גבוהה שבשל הטיפול בה נדבקו מספר אנשי צוות 

קורונה: החולה הצעירה ביותר נפטרה בשבת; עליה במספר החולים
מחלקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חולה צעירה בת 19 אשר סבלה ממחלות רקע קשות שכוללות יתר לחץ דם ריאתי ואי ספיקת לב, עם עודף משקל קיצוני עד כדי קושי בתנועה שנדבקה בקורונה עם עומס נגיפי מאסיבי נפטרה בשבת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

מבית החולים הדסה מסרו כי עם קבלתה לאשפוז בהדסה נזקקה מייד להנשמה.  היא חוברה למכונת לב ריאות (אקמו) ולאחר כשבוע וחצי של טיפול מקסימלי היא נפטרה. 

משפחתה של הצעירה  שליוותה אותה כל העת הייתה לצידה בעת פטירתה. 

בבית החולים הודיעו עוד כי החולה טופלה בכל הארסנל העומד לרשות בית החולים ובמסירות רבה על ידי הצוותים הרפואיים, כולל מערכת לב ריאות וגם טיפול במסגרת ניסוי קליני, במהלכו קיבלה טיפול בחיסון פאסיבי שמכיל גמאגלובלינים נגד הוירוס. 

בנוסף מתברר כי קיימת הסתברות גבוהה שבשל העומס הויראלי, והצורך בהחייאות ממושכות מרגע קבלתה נדבקו מספר אנשי צוות שטיפלו בה. הם אותרו ובודדו כנדרש. 

בתוך כך הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל: 441 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל מחצות, מה שמעלה את מספר החולים מתחילת המגיפה ל-22,800. עד כה החלימו 17,186 איש, ומספר החולים המאומתים עומד על 5,614.

מאז חצות הלילה נפטרו 2 חולים נוספים , ובכך עלה מספר הנפטרים ל-314. מספר המונשמים ירד ל-28 לאחר ששני חולים שנזקקו להנשמה החלו לנשום בכוחות עצמם וחולה אחר נזקק להנשמה.
 
אתמול נפטרו כתוצאה מהקורונה שני דיירים נוספים, בני 81 ו-99, מבית האבות "עידן הזהב" בירושלים. עד כה נפטרו שלושה דיירים, ו-24 דיירים ושלושה אנשי צוות נדבקו בקורונה.

האיחוד האירופי שמתכנן לפתוח את שעריו ב-1 ביולי לתיירים ממדינות שמחוץ ליבשת, הודיע כי נכון לעכשיו ישראלים לא יורשו להיכנס לאחר שישראל סומנה כמדינה עם אחוז תחלואה גבוה. בנוסף לישראל, גם אזרחי ארצות הברית, רוסיה, טורקיה וסעודיה שסומנו כמדינות עם קצב תחלואה והדבקה גבוה יחסית, לא יורשו להכנס. מדי שבועיים יעלו המדינות לבחינה מחודשת על פי מצב התחלואה בהן.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד