י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

טיפ של מקצוענים: כך תלמדי לצלם לבד • חלק ב'

מעוניינת לצלם את ילדייך בצורה מקצועית יותר? • טיפים אלו יעזרו לך לצלם נכון ובצורה מדהימה - גם במצלמה הביתית שלך תצליחי להוציא תמונות יפות, נעימות, מרשימות ואולי - אולי אפילו פוסטרים

טיפ של מקצוענים: כך תלמדי לצלם לבד • חלק ב'
צילום ילד על רקע פרחים צילום: אדל פינטו

איך לצלם נכון 

כשהתחלתי ללמוד צילום, קבלנו עבודה לצלם תמונה ולפרסם אותה באמצעי פרסום כל שהוא, ניצלתי את הזדמנות ולקחתי את אחיותיי למקום נחמד בשעות אחה"צ(כמובן), וניסיתי לצלם לפי מה שלמדנו, העמדתי אותם במקום מוצל, סידרתי אותם כראוי וכנאה, דאגתי לאווירה טובה ורגועה וצילמתי.

את התמונה הנבחרת למחשב העתקתי, את תוכנת "הפוטושופ" פתחתי, ואת מה שידעתי עשיתי, ליטשתי, הברקתי, צחצחתי, והברשתי, וכשמהתמונה הייתי מרוצה העליתי לאחד מן הפורומים לצלמות מובחרות. הייתי די בטוחה שאקבל מחמאות חמות, טיפים מחכימים, או על כל פנים הארות חביבות וידידותיות, אבל מה שקבלתי היה יותר בסגנון "לא שמת לב שיש עמוד חשמל ברקע?!" או "למה לא בדקת את הרקע לפני הצילומים" ועוד כהנה וכהנה הערות בונות "ומחזקות". רק אחרי שהאירו את עיני בעניין עמוד החשמל התחלתי לשים לב לפרטים "הקטנים".

תמונה שצולמה באזור לא נקי 

מאז עברו כמה שנים ואלפי תמונות צולמו, וב"ה קיבלתי גם כמה מחמאות מרנינות לב, אבל את הלקח אי אפשר לשכוח. מה שמביא אותנו לטיפ להיום: מצלמים נקי.
לפני שמצלמים בודקים את השטח ומחפשים את המקום והפינה הטובים ביותר. מסתכלים דרך המצלמה על הרקע, ובודקים אם יש פח אשפה, עמוד חשמל, תמרור אזהרה, ריצפה מלוכלכת, (או שאריות מזון מכל סוג שהוא, אתרי בניה, תיבות דואר, צינורות השקיה וכו', אם רקע המקום אינו נקי, זה לא המקום לצלם, אפשר לזוז קצת ולמצוא פינה יותר נקיה.

שימו לב, כשלצלמת מתגנב חפץ בלתי רצוי לתמונה היא יכולה להסיר או לטשטש, אבל לאמא המצלמת את ילדה בדרך כלל אין תוכנות עיבוד תמונה למיניהם, לכן צריך לבדוק לפני הצילומים, מה אני רוצה שיהיה בתמונה ומה לא (בעיקר מה לא).

תמונה שהוסר ממנה חפץ (במקרה זה היה אדם) לא רצוי.

לפני

תמונת הילד לפני מחיקת האדם מהרקע

אחרי

תמונת הילד לאחר מחיקת האדם מהרקע

מאד חשוב זה לשים לב לכל פרט. אין דבר שהוא סתם בתמונה, אם לא התכונתי לכך.

בהצלחה רבה ונתראה במדריך הבא.

אדל פינטו

צילום מדריך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד