י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מול מקום המקדש

אמירת 'נשמת' והדרשה של נכד שר התורה

לרגל כניסתו לכנסת חגג הח"כ החדש-ישן יצחק פינדרוס עם בכירי המפלגה שהגיעו לביתו בעיר העתיקה בירושלים • 'בחדרי חרדים' עם סיקור מיוחד • וגם: על איזה איש ציבור רמז נכדו של שר התורה שעושה את שליחותו נאמנה גם בטווח הארוך?

אמירת 'נשמת' והדרשה של נכד שר התורה
החגיגה על גג ביתו של פינדרוס צילום: באדיבות המצלם

בליל שישי האחרון נערכה סעודה הודאה ואמירת "נשמת" על גג ביתו של ח"כ יצחק פינדרוס בעיר העתיקה בירושלים הצופה למקום המקדש.

בין המשתתפים: סגן השר אורי מקלב, ראש העיר משה ליאון, ח"כ אליהו ברוכי, הרב יעקב קנייבסקי, צמרת הנציגות המוניציפלית של דגל, צוותי הלשכות בכנסת ועוד.

במהלך הסעודה נשאו דברי תורה (מלבד פינדרוס עצמו) גם סגן השר מקלב, שחשף את השתלשלות החוק הנורבגי וכן נכדו ונאמן ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי - הרב יעקב קנייבסקי.

בדרשתו חשף הנכד כי באירוסין של סביו שר התורה כיבדו את הסבא הגדול הגאון רבי אריה לוין זצ"ל לשאת דברים. הגר"א לוין הביא את דברי הגמרא המפורסמת על העימות של רבי יהושע וחכמי אתונה. בגמרא מסופר שחכמי אתונה הציגו לפניו שתי גבינות ושאלו איזו מעז לבנה ואיזו מעז שחורה, ורבי יהושע בתגובה הציג להם שתי ביצים ושאל איזו מתרנגולת לבנה ואיזו מתרנגולת שחורה.

הסביר הגר"א לוין: "אין מדובר כאן סתם בהתחכמות. חכמי אתונה באו לטעון שאין זה משנה מה היה ביסודם של עם ישראל, ובסופו של דבר הם עם ככל העמים, ממש כפי שאין הבדל מאיזו עז הגיעה כל גבינה. רבי יהושע הציג להם בתשובה ביצים, שאף שכרגע נראה שאין כל הבדל ביניהן, הרי שלטווח הרחוק כשייוולדו האפרוחים, נדע איזה אפרוח יגדל שחור ואיזה לבן".

"כך גם בשידוכים", סיים הגר"א לוין, "רוב הפעמים זוגות צעירים, החתן והכלה נראים כולם זהים. אבל רק לטווח הרחוק יודעים להבחין מה היה טמון כאן".

אף כאן, ציין נאמן ביתו של שר התורה, כל העסקנים נראים בתחילה אותו דבר. אבל כשרואים לטווח ארוך, אז מבינים מי ישר דרך ועושה את שליחותו נאמנה. 

יצחק פינדרוס יענקי קנייבסקי משה ליאון אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד