י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אמירת השר איננה אמת"

עומר אדם דורש מאדלשטיין התנצלות ומאיים בתביעה

עומר אדם מאיים בתביעת דיבה נגד שר הבריאות יולי אדלשטיין שאמר כי הזמר זוכה להנחות והדבר מעביר מסר בעייתי לציבור

עומר אדם דורש מאדלשטיין התנצלות ומאיים בתביעה
עומר אדם צילום: Jorge Novominsky/Flash 90

הזמר עומר אדם שלח באמצעות עורכי דינו שני מכתבי התרעה לשר הבריאות יולי אדלשטיין ובו הוא דרש ממנו להתנצל על כך שהאשים אותו בהפרת ההנחיות, ציין באלו כלי תקשורת ההתנצלות צריכה להיות ומה הנוסח הרצוי. הוא אף צירף דד-ליין להתנצלות וציין כי אם היא לא תגיע עד אז הוא יתבע אותו. כך פורסם ב'חדשות 12'.

כזכור, לפני כשבועיים וחצי פורסם במהדורה המרכזית כי במהלך דיון פנימי במשרד הבריאות, שר הבריאות אדלשטיין תקף את מסיבות הידוענים שתועדו והופצו ברשתות, אשר במהלכן - כך על פי תיעודים שהופצו ברשתות, לא נשמרו הכללים. "כל עוד מותר לעומר אדם לעשות מסיבות, הכל מתועד ולא מגיע אף שוטר – זה מעביר מסר בעייתי לציבור", אמר אדלשטיין והוסיף כי "שתתכבד המשטרה ותתן זימון לחקירה לידוענים שמפרים את ההנחיות".

במכתב ההתרעה ששלחו עורכי דינו של אדם הם ציינו כי עיקר הכעס שלהם הוא על כך שאדלשטיין לא הכחיש את הדברים שיוחסו לו, ובעצם בכך אישר אותם. "מדובר באוזלת יד של איש ציבור אשר בדיקת עובדות לפני פרסומן אמורה להיות כנר לרגליו. השר אינו מורם מהעם".

בסוף המכתב הם התריעו כי, "מכאן יחזור מרשנו על דרישתו לפרסם התנצלות פומבית ומיידית, ולא יאוחר מיום שישי הקרוב, שתצא באופן ישיר מלשכת כבוד השר, התנצלות אשר תישלח אלינו במכתב חוזר וכן תפורסם בכל אמצעי התקשורת המרכזיים וממילא באלו אשר פרסמו את האמירה הנ"ל, ובעיתון יומי אחד לפחות".

הם השתמשו באותן מטבעות הלשון של אדלשטיין נגדו וכתבו כי, "מרשנו מצטרף לחלק מדבריו של כבוד השר עצמו: אכן 'לאיש אין פטור', ואלם לא רק מההנחיות אלא גם מהפצת דברי בלע שאין בהם אמת. לא לידוענים, וממילא אף לא לשרים".

הם אף ציינו מהו נוסח ההתנצלות הרצוי: "שר הבריאות, מר יולי  אדלשטיין, מבקש להביע את התנצלותו על הדברים שפרסם ואמר בעניין מר עומר אדם בכל הקשור למסיבות שכביכול ערך בתקופת הקורונה או באשר להפרתו של מר אדם את הוראת השעה בעניין זה. לאחר בדיקה שנערכה על ידי השר עולה כי הדברים שנאמרו ע"י השר לא שיקפו את המציאות והם התבססו על מידע שגוי שהגיע לידי השר".

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה: "השר אדלשטיין קורא לכל אדם באשר הוא, ידוען, מיליארדר או אדם מן המניין לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. השר לא התייחס לאף אדם ספציפי בפורום פומבי ואין בכוונתו לעשות כן גם כעת. נשוב ונבקש מכל ידוען לתת דוגמה אישית, לסרב להגיע לאירועים בהם מפירים את ההנחיות ולהשתמש בכוחו הציבורי למען בריאות הציבור".‎

 

עומר אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד