י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תכנן וסיפר מראש

הפיגוע בסקוטלנד: "מראות שלעולם לא אשכח"

בצהריי שישי נדקרו שישה בני אדם במלון בסקוטלנד על ידי מבקש מקלט מסודן שנורה ונהרג. אחד מהם הינו שוטר שהגיע ראשון וחתר למגע. בהצהרה לתקשורת סיפר כי המראות הקשים ילוו אותו כל חייו | מתברר כי הדוקר שוחח לפחות עם אדם אחד במלון וסיםר על כוונתו

הפיגוע בסקוטלנד: "מראות שלעולם לא אשכח"
זירת הפיגוע בסקוטלנד צילום: פייסבוק Proud To Be British

טרור בסקוטלנד: בסביבות השעה 13:00 ביום שישי התרחש פיגוע דקירה במלון 'פארק אין' המיועד למבקשי מקלט בתקופת הקורונה בעיר בגלזגו בסקוטלנד, במהלכו נדקרו חמישה מאורחי המלון ושוטר. מדובר בשוטר דיוויד ווייטה בן ה-42, שהיה הראשון שהגיע למלון שתי דקות לאחר תחילת הקטל. הדוקר בדרידין עבדלה אדם, בן 28, מסודן, נורה ונהרג.

בהצהרה אתמול (שבת) אמר השוטר ווייטה שנפצע כאמור: "הגעתי ראשון למקום, אני וחברי עשינו את מה שכל השוטרים מאומנים בהם להצלת חיים. ברצוני להודות לקולגות שלי שהתאמצו לסייע בטיפול החיוני שנתנו לי ולאחרים במקום".

המשטרה בסקוטלנד הודיעה כי המחבל הזהיר בלילה לפני שהוא הולך לבצע פיגוע.

בדרידין הגיע לבריטניה לפני כחצי שנה דרך צרפת לאחר שנמלט מסודן. השוטר נדקר כאשר ניסה להכריע את הדוקר, וכך הציל קורבנות אחרים.

שלושה מהאנשים האחרים שנפצעו הם מבקשי מקלט, כך מסרה משטרה בסקוטלנד, שניים נוספים הם אנשי המלון כולם מאושפזים בבית חולים.

סיראג', מבקש מקלט מתימן בו 22, חברו של הדוקר, אמר ל'דיילי מייל' שהוא שוחח עם הדוקר ערב לפני מרחץ הדמים; "הוא אמר לי שנמאס לו. הוא היה במלון שלושה חודשים. לא היה אור יום בחדרו והוא כעס מאוד."

"הוא אמר שהוא עומד לתקוף שני בחורים בחדר לידו כי הם מרעישים בכוונה לעצבן אותו".

מבקש המקלט סיראג' הוסיף וסיפר: "אמרתי לו לא לא, זה בגלל שקירות המלון דקים וזה פשוט מביא רעש, אבל הוא אמר לי, שהם שונאים אותו, והוא שונא אותם, 'אני הולך לדקור אותם' הוא אמר לי".

סיראג' אמר כי הוא לא חשב שהוא באמת יעשה דבר כזה. "אבל הלכתי למפקח על המלון וסיפרתי לו, למחרת בבוקר בסביבות השעה 9.30 אנשי המלון דיברו איתי ולקחו את הפרטים של מה שהוא אמר שהוא עומד לעשות."

"לאחר מכן הלכתי לישון והתעוררתי על ידי אזעקה, ואז כשירדתי פשוט ראיתי את הדם בכל מקום. לא יכולתי להאמין שהוא עשה את זה".

פיגוע דקירה סקוטלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד