י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההתנגדות לסיפוח בימין

גרינבלט למתנגדים: "במקום לתקוף, תסבירו מה החששות" • צפו

השליח המיוחד של ארה"ב לשעבר, במסר לראשי מועצת יש"ע: "במקום לתקוף את טראמפ וקושניר תסבירו מה החששות שלכם. זה לא הוגן לומר רק דברי ביקורת. המדינה הפלסטינית העתידית לא תהווה איום על ישראל" • צפו

גרינבלט למתנגדים: "במקום לתקוף, תסבירו מה החששות" • צפו
ג'ייסון גרינבלט עם טראמפ צילום: מתוך טוויטר

פחות משבוע לסיפוח המסתמן, ארגון 'שורת הדין', המתמחה במאבק משפטי-כלכלי בארגוני טרור, ערך ביום חמישי מפגש מומחים מקוון לצורך דיון משפטי אודות תכנית השלום של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ סביב השלכות החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. בדיון השתתף ג'ייסון גרינבלט, לשעבר השליח המיוחד למזרח התיכון מטעם ארה"ב, יחד עם משפטנים ומומחים בינלאומיים כמו פרופ' אלן דרשוביץ ושגריר ארה"ב בישראל לשעבר דן שפירו, ונערך בהנחיית נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר.

במוקד הדיון עמדה סוגיית ההשלכות הדיפלומטיות והמשפטיות של הסיפוח המסתמן, האם ישראל תעמוד בפני סנקציות כלשהן וכיצד ניתן להתמודד מולם.

השליח המיוחד למזרח התיכון לשעבר מטעם ארה"ב, ג'ייסון גרינבלט ציין: "ראשי ההתנחלויות והנהגת הימין לא צריכה לתקוף את טראמפ וקושניר. הם צריכים להסביר מה החששות שלהם מבלי להעביר רק ביקורת. זה לא הוגן. המדינה הפלסטינית העתידית לא תהווה איום על ישראל".

על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וסביבתו: "התאכזבתי מהנשיא עבאס, בעיקר מסביבתו, שחלקה מניפולטיבית ופוגעת בעם הפלסטיני. אני לא חושב שעבאס הוא כזה. בנסיבות פוליטיות אחרות, שאינן קיימות היום, היה ניתן לעשות מהלך חיובי.

בנוגע להשלכות הבינלאומיות על מהלך הסיפוח, הוא התיייחס ואמר: "אם האיחוד האירופי ינקוט בצעד דרסטי נגד ישראל הם יתחרטו בסופו של דבר, הם צריכים את מדינת ישראל, היא כבר לא מדינה קטנה. כל דיון שיתקיים בנושא באו"ם, יהיה בזבוז של זמן ובוודאי לא יעזור לפלסטינים, זה רק יעכב את השלום. הסיבה לכך שאין שלום היא איננה הסיפוח, שהרי לא היה שלום בין ישראל לפלסטינים לפני 1967".

נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן לייטנר: "מדינת ישראל עומדת להכריע בתקופה הקרובה באחת מן הסוגיות החשובות בתולדותיה. תכנית השלום של הנשיא טראמפ טומנת בחובה אתגרים משפטיים ומדיניים אליהם ישראל תידרש בזמן הקרוב. אני מקווה כי הדיון שקיימנו הערב, שפך מעט אור על השאלות הרבות סביב השלכות מהלך החלת הריבונות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון".

ג'ייסון גרינבלט דונלד טראמפ תכנית המאה סיפוח התיישבות מועצת יש"ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד