י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
67 חולים חדשים בבני ברק

הזינוק בחולי הקורונה: השרים ידונו בהטלת מגבלות

הזינוק במס' החולים נמשך: בבני ברק התגלו רק בשלושת הימים האחרונים 67 חולים • מניין הנפטרים עומד על 318 • ראש הממשלה נתניהו: לאור עליית ההתפשטות, אנו נביא היום לדיון בקבינט הקורונה הגבלות על התקהלות לצד צעדים להגברת האכיפה

הזינוק בחולי הקורונה: השרים ידונו בהטלת מגבלות
ראש הממשלה נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נתוני משרד הבריאות המתפרסמים היום (ראשון), מלמדים כי הזינוק במספר חולי הקורונה נמשך גם הבוקר (ראשון). על פי הנתונים החדשים, 67 חולים חדשים אובחנו מאז אמש בחצות. בכך עולה מספר החולים הפעילים בישראל ל-6,160. מספר הנפטרים עלה ל-318, לאחר שבמהלך השבת נפטרה בבית החולים 'הדסה' בירושלים החולה הצעירה ביותר, בת 19 בלבד, שסבלה ממחלות רקע קשות ולאחרונה נדבקה בקורונה.

נכון להבוקר, בבתי החולים מאושפזים 24 חולים הנזקקים למכונת הנשמה, מתוך 45 חולים במצב קשה. עד כה אובחנו בישראל 23,497 חולי קורונה, כאשר מספר המחלימים עומד על 17,019.

מנתוני ממשרד החינוך עולה כי מספר החולים הכולל במערכת החינוך עלה ל-977. סך הכל, 243 מוסדות חינוך נסגרו בעקבות הידבקות של אחד התלמידים או אנשי הצוות. בנוסף, 22,528 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי, כחלק מתורת ההפעלה של מערכת החינוך, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.

קרדיט: מרכז המידע והידע למערכה בקורונה

בתוך כך, שרי קבינט הקורונה יתכנסו היום לדיון דחוף בנושא צמצום ההקלות שניתנו לציבור, בעקבות העלייה התלולה בתחלואה. אמש התכנסו בכירי משרד הבריאות במטרה לגבש המלצות להחמרה בהנחיות, שיונחו בפני הציבור טרם ישיבת הקבינט. במשרד הבריאות ימליצו לשרים ככל הנראה, להגביל באופן משמעותי את מספר המשתפים באירועים המוניים.

יצוין כי במהלך שלושת הימים האחרונים, אובחנו בעיר בני ברק 67 חולים חדשים. מספר החולים הפעילים בעיר עומד על 474. בעיר אלעד אובחנו 7 חולים בלבד מאז יום חמישי ומספר החולים בעיר עומד על 95. בטבריה שמספר רחובות ממנה נתונים תחת הגבלות, אובחנו בשלושת הימים האחרונים 25 חולים חדשים, בכך עלה מספר החולים בעיר ל-82. בתל אביב אובחנו 57 חולים, מאז חמישי, באשדוד 64 ובביתר עלית 10 חולים חדשים בשלושת הימים האחרונים.

קרדיט: מרכז המידע והידע למערכה בקורונה

אמש דווח ב'בחדרי חרדים', כי על פי המסתמן במשרד הבריאות ידרשו לצמצם גם את מספר המתפללים בבתי הכנסת. ההכרעה תתקיים מחר בדיון שיתקיים בקבינט הקורונה.

ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר לצמצום ההקלות שייכן ויאושר היום, ואמר בפתח ישיבת הממשלה: "המגיפה מרימה ראש בכל העולם, עברנו את רף עשרת מיליון המודבקים וחצי מיליון מתים. אינני יודע אם זה גל שני, אני יודע שזה גל עולה. מדינות רבות שהסירו את ההגבלות, עם שוך המחלה, נאלצות עכשיו להחזיר את המגבלות כדי לבלום את ההתפשטות. ראינו כבר במקומות אחרים שזה לא עניין של בריאות או כלכלה, כי פגיעה קשה בבריאות זו גם פגיעה קשה מאוד בכלכלה".

נתניהו הוסיף: "גם אנחנו נאלצים לנקוט פעולות - אני המשלתי את המדיניות שלנו כשפתחנו את הכלכלה בשוך המחלה. אמרתי שזה משול למדיניות האקורדיון - אתה פותח, ואם אתה רואה אם המחלה חוזרת ומתפשטת, אתה מהדק. זה לא זגזוג - זאת המדיניות של כל מדינה שפויה, וכך אנחנו גם ננהג. ולכן לאור עליית ההתפשטות, אנו נביא היום לדיון בקבינט הקורונה הגבלות על התקהלות לצד צעדים להגברת האכיפה, וצעדים שאנחנו עושים לייעל את קטיעת שרשרת ההדבקה".

כזכור, חולה צעירה בת 19 אשר סבלה ממחלות רקע קשות שכוללות יתר לחץ דם ריאתי ואי ספיקת לב, עם עודף משקל קיצוני עד כדי קושי בתנועה שנדבקה בקורונה עם עומס נגיפי מאסיבי נפטרה בשבת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

מבית החולים הדסה מסרו כי עם קבלתה לאשפוז בהדסה נזקקה מייד להנשמה. היא חוברה למכונת לב ריאות (אקמו) ולאחר כשבוע וחצי של טיפול מקסימלי היא נפטרה. משפחתה של הצעירה שליוותה אותה כל העת הייתה לצידה בעת פטירתה.

בבית החולים הודיעו עוד כי החולה טופלה בכל הארסנל העומד לרשות בית החולים ובמסירות רבה על ידי הצוותים הרפואיים, כולל מערכת לב ריאות וגם טיפול במסגרת ניסוי קליני, במהלכו קיבלה טיפול בחיסון פאסיבי שמכיל גמאגלובלינים נגד הוירוס.

קורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד