י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרישות מוגזמות?

במשרד הבריאות דרשו לצמצם את מספר המתפללים - השרים זעמו; הדיון נדחה למחר

לאחר שהיום התכנסו חברי קבינט הקורונה בדיון להרחבת ההגבלות בעקבות העליה בתחלואה, הישיבה התפוצצה קודם קבלת ההחלטות • במשרד הבריאות דרשו להגביל את המתפללים ל-19 ואת המשתתפים בחתונות ל-50 בלבד והשרים זעמו • מנכ"ל משרד הבריאות: "נאבד שליטה"

במשרד הבריאות דרשו לצמצם את מספר המתפללים - השרים זעמו; הדיון נדחה למחר
תפילה במרפסות צילום: פלאש 90

חברי קבינט הקורונה נאלצו להתפזר קודם קבלת החלטות בעקבות זעם מצד שרי הקבינט שזעמו על דרישות משרד הבריאות בהם צמצום מספר המתפללים מהמותר כיום, והגבלת המשתתפים בחתונות.

על פי הדיווחים, במשרד הבריאות דורשים להוריד את מספר המשתתפים באירועים מ- 250 כיום ל- 50 בלבד, כמו כן הם מציעים לקבינט הקורונה לאשר את צמצום המתפללים ל- 19 בלבד לצד הגבלות נוספות.

חלק מהשרים הביעו זעם על הדרישות של משרד הבריאות, אחד מהשרים אמר: ״הכוונה לסגור אולמות אירועים ולצמצם קייטנות לקפסולות אינה מידתית״. השר אריה דרעי אמר בדיון כי מדובר ב״דרישות מוגזמות״. שרים נוספים אמרו כי ״יש אי הסכמה עקרונית על משמעויות הנתונים מול משרד הבריאות״.

שר הפנים אריה דרעי הודיע עוד כי הוא יתנגד לכל המגבלות שהוצעו בהם הגבלות על מספר המתפללים והציע תחלופה להעביר את אחריות האכיפה לפקחים העירוניים על ידי תיקון החוק הדרוש ובמקביל לפעול להגברת האכיפה. את דבריו הוא נימק בכך כי צריך ללמוד לחיות עם הקורנה ולא להכניס את המשק לטלטלה ולגידול במספר המובטלים.

מנכ״ל משרד הבריאות הנכנס פרופסור חזי לוי השיב לטענות השרים ואמר בדיון הקבינט: ״בלי צעדים דרסטיים נאבד שליטה על המגפה ויהיו מאות מתים״.

בעקבות חילוקי הדעות ראש הממשלה הודיע על פיזור הישיבה, חברי הקבינט צפויים לשוב ולהתכנס מחר כדי לקבל החלטות לאור הזינוק במספר חולי הקורונה בארץ, בנוסף ברקע מתקיימות הקרבות סביב החלת הסגרים דווקא על הישובים החרדים.

מדוברות רה"מ נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה בקבינט הקורונה לצמצם את זמן הליך החקירה האפידמיולוגית מרגע איתור החולה ועד הכנסת כל המגעים שלו לבידוד ל-48 שעות". כמו כן הנחה רה"מ נתניהו לקצר את הזמן מרגע פנייה לקבלת בדיקה ועד לביצועה ולהעברת תוצאותיה ל-12 שעות.

בדיון הועלתה גם האפשרות לצמצם את העבודה במגזר הציבורי ל-30% עבודה מהבית.

כמו כן עלה בישיבה הנושא של הגברת האכיפה. ומחר כאמור ימשיכו את הדיון בנושא צמצום התקהלויות.

 

קורונה משרד הבריאות הגבלות אריה דרעי בנימין נתניהו פרופ' חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד