י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משבר בעולם הישיבות

התתניקי"ם התכנסו: אנחנו במצוקה כספית - יועצים פסיכולוגים עולים כסף

המשבר הכלכלי לא פוסח על עולם הישיבות שנמצא בבעיה גדולה עוד יותר מאז הקורונה, ההוצאות הכלכליות בקופות 'תומכי התורה' - התתי"ם רק הולכות ומחריפות. ראשי התתניקי"ם בעולם הישיבות התכנסו למפגש ראשון בכדי לקבל עזרה ומימון מהישיבה. כל הפרטים בפרסום ראשון 

התתניקי"ם התכנסו: אנחנו במצוקה כספית - יועצים פסיכולוגים עולים כסף
בחורי ישיבות אוספים כסף לת"ת בפורים צילום: קובי הר צבי

כולנו מכירים את את קופת 'תומכי תורה' בישיבות הגדולות המכונה בז'רגון הליטאי - 'ת"ת', עם הת"ת אנו נפגשים בעיקר בימי הפורים עת הרצים יצאו דחופים לגייס כסף לקופת ה'ת"ת' של הישיבה שעוזרת לחתנים במלגה מכובדת לקראת החתונה וכן לבחורים שמגיעים ממשפחות מעוטי יכולת. 

בצל הקורונה והלימוד בקפסולות חווים התתניקי"ם אלו שאחראים על הקופה משבר כספי גדול, עקב כך שמשבר הקורונה העולמי הביא איתו הוצאות גדולות שלא היו בספר התקציב הרגיל של הת"ת כמידי שנה בשנה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום (ראשון) התכנסו כמה מראשי התתי"ם הגדולים של הישיבות הגדולות והחשובות לדון בבעיות התקופה, במרכז הדיון שעמד על השולחן היו הישיבות שיש בהם קפסולות שעולות הרבה כסף לקופת הת"ת.

לדוגמא, במסגרת השמירה על ההנחיות כל יציאה של בחורים מהישיבה עולה כסף לישיבה, כמו כן ישנם תתי"ם שמימנו את בגדי הים לבחורים שיצאו לבריכות ולחופי הים בצורה מאורגנת מטעם הישיבה, בנוסף גם טיפולי שיניים שמצריכים יציאה מיוחדת בזמן קורונה מחייבת הוצאה לא מבוטלת, מעל לכל זה הרבה מהת"תים בישיבות לקחו על עצמם פעילויות רבות בישיבה כדוגמת זיצים, וזאת לאחר שמרבית הישיבות לא הורידו את שכר הלימוד של ההורים. 

עוד הוצאה שלא הייתה קיימת עד היום, בעקבות משבר הנגיף ישנם בחורים שאינם נמצאים בקפסולות ונמצאים בבית ומטבע הדברים נוצרים חיכוכים של הבחורים עם ההורים מריבות וכדו' שאין כאן המקום לפרט, דבר שמצריך הרבה יועצים פסיכולגיים דבר שלא היה קיים עד כה והת"ת כעת מממן את הטיפולים.

גם בקפסולות נוצר לחץ פנימי על הבחורים להביא יועצים פסיכולוגים לישיבה "זה דבר נורא יקר שמצריך הוצאות גדולות" אומר ל'בחדרי חרדים' אחד מראשי התתי"ם.  

ראשי התתי"ם שקופתם נפרדת מקופת הישיבה החליטו בין היתר לדרוש מהישיבות שאלו שלא עשו קפסולות והבחורים לא נמצאים בישיבה, את הכסף של שכר הלימוד של ההורים יקדישו לבחורים הנצרכים, ואלו שכן נמצאים בקפסולות שיתנו להם מהקרן הרגילה של שכר הלימוד אותם משלמים ההורים בכדי שיוכלו להתמודד עם ההוצאות.

נקודה נוספת שעלתה בישיבה של התתניקי"ם היא שמדריכי החתנים העלו את המחיר בתקופה האחרונה בעקבות כך שיש יותר מפגשים בין החתן למדריך, דבר שמצריך יותר הדרכות בגלל הקורונה והחתונות שמתקיימות במתכונת שונה.

כעת, עוד לפני שהישיבות פתחו את הכיס החתנים שהיו מקבלים מלגה נאה עם חתונתם יצטרכו להצטמצם במלגה כשהם מתחתנים. 

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.

תומכי תורה תתניקים טיפול פסיכולוגי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד